Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Auteursrecht op GPS-tracks - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Auteursrecht op GPS-tracks

DriesBa schreef:De reacties leiden erg af van de vraag. Als dit - lees citaat - niet interpretatiegevoelig is, dan weet ik het niet meer? :idea:
De reacties zijn erg precies en adequaat :wink:

DriesBa schreef:Een uneke fot, laten we het daarbij houden - is een objectiveerbaar iets en vanzelfsprekend is dat auteursrechtelijk beschermd.
Een "uniek idee" met daaraan gekoppeld een routebeschrijving + gps-tracks ook. Zeer objectiveerbaar.

Als ik morgen een routeboek maak langs de kust van Nederland en hem Noordzeeroute noem en gebruik maak van de LF1 bewegwijzering dan staat overmorgen Eric Nijland op m'n stoep met advocaat. Maak ik een Noordzeeroute vanuit Hillegom en gebruik ik daarvoor ook een stukje van hun bewegwijzering dan hebben ze geen poot om op te staan.

"Vrijwel elk werk dat een beeldend kunstenaar, fotograaf, architect, illustrator of ontwerper maakt, wordt beschermd door het auteursrecht. Op grond van dit recht kan de maker bepalen wat er met zijn werk gebeurt. De Auteurswet geeft hem daarvoor een aantal bevoegdheden. Overigens rust auteursrecht niet alleen op kunst van grote culturele waarde. Zolang er sprake is van enige originaliteit, dan is een werk al auteursrechtelijk beschermd."