Additionally, paste this code immediately after the opening tag: smakeloos - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

smakeloos

Geen ruzie maken in mijn topic !!
(die vecht je maar uit na de les achter de fietsenstalling)
;)

/Marten
(je kan alleen weggeven wat je hebt, bv gelijk....)

even terug on topic.

ik vind dat ook niet zo mooi om er (zoals wij belgen zeggen) in koeien van letters iets op te zetten. had het graag wat discreter gehad. De vraag is natuurlijk waarom ? ik zit vooral met het idee van diefstal in mijn hoofd. Heb er nog aan gedacht om mijn snel zonder stickers te laten leveren, en als ik ooit in brussel met die fiets ga rijden, dan probeer ik ze eraf te halen, indien dat niet lukt dan misschien stickers erover.

de vraag is of dat bij een rohloff zou werken. wie kent er een rohloff ? iedereen op deze site, en de prijsbewuste dief. ik liep onlangs langs een rij fietsen, misschien wel 25 en zag vanop 10 meter reeds dat er eentje tussenstond met rohloff naaf. of daar nu een sticker ophangt, of gelaserd is, als je weet wat het is, dan zie je het zo.

esthetisch is het niet zo mijn ding, en qua diefstal: ik denk dat het weinig uitmaakt. (als er een ster op een mercedes staat of niet, een dief weet wat hij steelt). (en ik neem aan dat iedere rohloff eigenaar zijn fiets verankerd met het beste slot, zodat die niet eventjes door een gauwdiefje kan wordne meegenomen).

voila, dat is wat ik er van denk.

ps: wat denk ik van de naaf zelf :D
wel ik heb er geen op mijn snell zitten, maar heb een vriend wel aangeraden om er een te kopen, en hij heeft dat gedaan. de man gaat 10.000km per jaar fietsen (woon werk). Wat kan ik zeggen: ik zou het opnieuw aanraden, het fiets heerlijk, geen gezeur met versnellingen. een prachtproduct.


het is vooral wat je er wil aan geven denk ik. een derailleur systeem kan goedkoper, maar vergt meer onderhoud, en wat maakt het uiteindelijk uit. ik vind dat een fiets moet rijden, indien je een rohloff koopt en elk jaar 1000km fiets, dan is dat wat gek .maar als je 10.000km of meer doet, tja als je maar geniet van je fiets. ik wou dat ik wat meer kon fietsen, met of zonder rohloff.

Peter_K schreef:
En stilstaand schakelen is nou ook niet echt wat ik een “killer application” zou noemen.
Voor mij is dit dus wel een van de absolute "killer app", nl. hard doorrijden tot het rode stoplicht, dan remmen, stilstaan en terugschakelen, bij groen weer gemakkelijk en snel optrekken in de lage versnellingen om snel weer in je ritme te komen. Sinds 2 maanden een Rohloff en ben er zeer blij mee. Niet meer dat vele gepoets en gesmeer aan de derailleur.

beste peter,

Ik wilde zeker niet vervelend overkomen, ik had waarschijnlijk en slechte dag, sorry.

Met mijn reactie bedoelde ik enkel dat een derailleur niet noodzakelijk slechter is zoals hier op het forum misschien door sommigen beweerd wordt. de voordelen zijn hier al uitvoerig besproken.

Waarom ik een rohloff heb, ik zocht iets waar je zo min mogelijk ommekijk naar had, en hetgene waar ik het meeste schrik van heb is het afbreken of stukgaan van een derailleur, niet zozeer het extra onderhoud.

en de meerprijs, tja, daar heb ik het in mn eigen topic over gehad, en na veel wikken en wegen er toch voor (hoe zet je van die accentjes op de o?) gekozen.

nogmaals, mn excuses als ik je beledigd heb

groetjes,

Thomas