door
123456 » di 29 apr, 2008 12:22
Dat zijn wel heel veel fouten van Michelin. Nu is Nederland geen Frankrijk dus je kunt van een Frans bedrijf niet verwachten dat ze hier secuur te werk gaan.
Op een Alpentocht ben ik over een supermooie geasfalteerde pas gekomen (bij Cuneo) van meer dan 2500 meter hoog waar bovenop een groot beeld staat voor Pantani. Ik moet Italiaanse wandelkaarten kopen om de pas te kunnen zien, want de Michelinkaart vermeldt de weg niet. En dat heeft niet te maken met de beperkte ruimte, maar met prioriteit stellen (Italie is geen Frankrijk).
En ach ja, zo kunnen we het ook hebben over de gedetailleerde fietskaarten van de ANWB (die losse vellen in de ringband, kun je zo mooi in je stuurtas frutten). Had ik 2 jaar geleden de gloednieuwe uitgave gekocht, ga ik van Den Haag naar Den Bosch fietsen, bestaat de pont bij Schiedam over de Maas al 5 jaar niet meer (weet ik veel). Steeds vaker merk ik dat ze met hun uitgave gebruik hebben gemaakt van gegevens van een jaar of 5 oud. Blijkbaar zegt de marketingafdeling van ANWB eens in de zoveel jaar dat er snel een nieuw product moet komen, ongeacht of de gegevens nog up-to-date zijn. Maar ondanks alle foutjes kun je er best mee uit de voeten, zolang je maar voorbereid bent op af en toe iets anders fietsen dan je je had gedacht.