Additionally, paste this code immediately after the opening tag: RAM mount, stuurhouder voor je GPS - Forum Wereldfietser

RAM mount, stuurhouder voor je GPS

Ik heb net een RAM mount voor mijn Garmin GPSmap 60cx besteld via http://www.mountguys.com. Ze zijn hier (mede vanwege de lage dollar) veeeeel goedkoper dan in NL. De verzendkosten a $12,95 vallen erg mee en zelfs incl verzenden ben je veel goedkoper uit. Mog een tip: als je de code: GOOG5 intikt bij coupon krijg je 5% korting op je aankoop.
Je kunt betalen via Credit card en Paypal. Ik ben erg tevreden over deze webshop. Ze hebben een goede klantenservice en mailtjes met vragen worden snel beantwoord. De site is erg overzichtelijk. De stuurhouder voor jouw GPS heb je zo gevonden.

Ik heb deze besteld voor mijn Garmin GPSmap 60Cx:
Afbeelding

In NL betaal je zo'n € 50,- hiervoor. Uit de states heb ik hem incl verzenden voor iets meer dan € 30,-

Waarom heb je deze grote mount gekozen i.p.v. de eenvoudigere RAP 274 GA12 ?

Die RAM kan echt tegen een stootje zegt men... of die andere minder is, weet ik niet, niet getest...

Mooi prijsje inderdaad.

Ik heb deze al eens op een tocht langs de Main en Rijn in Duitsland gebruikt op mijn mountainbike, superstabiel!!

Ik heb deze idd gekozen vanwege de degelijkheid. Van de houder van Garmin heb ik gehoord dat hij makkelijk stuk gaat en dat je Apparaat er bij heftige schokken uit kan vallen. Een ander voordeel van deze houder is dat je hem gemakkelijk op een vol stuur kunt bevestigen, hij neemt minder ruimte in. Door de kogels is hij erg flexibel en kun je de houder zo stellen dat je je GPS goed kunt zien.
Ik gebruik hem al jaren op de fiets, de motor en in de auto.
Is een aanrader, nooit iets mee gehad, zelfs niet als mijn fiets omviel.

5 dagen later en ik heb hem net op mijn fiets gemonteerd. Ideaal! Mijn GPS klikt er gemakkelijk in en uit. Door de bollen kun je hem precies zo zetten als je hem wilt. Kortom ik ben blij en tevreden...jammer dat het morgen niet zulk mooi weer wordt, maar misschien ga ik 'm toch even uitproberen. :D :D :D

Betreft het die van 31.95 USD?
Ik heb die van Garmin aangeschaft. Had daarover wel negatieve, nauwelijks gemotiveerde, verhalen gelezen. Bezit de Garmin nu 1 maand en ik moet zeggen valt me niet tegen. Het lusbandje aan de Garmin 'borg' ik wel steeds om m'n opzetstuur als 'losbreek'(opvang)kabeltje, zodat de GPSMap 60 Cxc niet op de 'keien' kan vallen. Houd de mount nog steeds in overweging.

fietsjunks schreef: Mooi prijsje inderdaad.
Welk prijsje. Je bedoelt toch niet de verzendkosten?
Heb ik iets gemist in dit draadje? Ik zie geen prijs van de houder?

Omgerekend kwam het neer op zo'n 30 euro incl verzenden.

in dollars:
RAM-B-149Z-GA12 Motorcycle Mount for GARMIN 60 60C 60CS 60CSx 60Cx & Astro GPS by RAM Mounts
[Motorcycle Mount Options:1.75 Inch Arm (short)] $34.95

DSC-16 Google Promotion - 5% off coupon -$1.75

Sub Total: $33.20
Tax: $0.00
Shipping: $12.95
Grand Total: $46.15

Voor de duidel;ijkheid het was deze: http://www.mountguys.com/product_p/ram-b-149z-ga12.htm met kortste arm.

ik rij met de standaard mount van garmin voor de quest en heb nog ergens last van gehad, zelfs niet op zwaarder terrein (kasseien enzo, maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat zowiezo nooit hard ga op kasseistroken :wink: ). Ik ben zelfs al eens onderuitgegaan (kasseien en natte bladeren) :oops: mijn klikpedalen schoten los maar de gps zat not mooi op zijn plaats...
Ik rij wel met een trekkingfiets met geveerde voorvork, dat helpt wellicht de ergste schokken op te vangen :?:

oops, lees nergens ipv ergens natuurlijk :oops:

Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze houder. Hij moet heel stevig zijn en helemaal van metaal? Maar wat weegt dat ding dan?

Ik gebruik het (de RAM mount) ding al jaren.
Tot gisteren is mijn GPS er nog nooit uitgevallen. Gisteren dus wel, mijn GPSMAP 6oC stuiterde over het asfalt terwijl ik met 20 km/uur reed. Hij bleef het gewoon doen, maar wel wat schaaf scahde aan de buehuzing.

Overigens is hij geheel van (stevig) plastic.
Het gewicht is afhankelijk van welk verbindingsstuk je neemt, maar hij is heel licht.

HansvanderVeeke schreef:Ik gebruik het (de RAM mount) ding al jaren.
Tot gisteren is mijn GPS er nog nooit uitgevallen. Gisteren dus wel, mijn GPSMAP 6oC stuiterde over het asfalt terwijl ik met 20 km/uur reed. Hij bleef het gewoon doen, maar wel wat schaaf scahde aan de buehuzing.

Overigens is hij geheel van (stevig) plastic.
Het gewicht is afhankelijk van welk verbindingsstuk je neemt, maar hij is heel licht.
Hans, misschien een tip. Ik gebruik het touwtje - vreemd woord schiet me even niet te binnen - als reserve veiligheid, als de Garmin CX60 uit de houder valt. Het touwtje heb ik bevestigd aan m'n thriathlonstuur en de houder. Mocht de GPSMap eraf vallen dan blijft hij nog hangen aan het touwtje. Wel zodanig ver van de stuurpen of ander ghard materiaal, dat hij niet daartegenaan stuit. Een soort 'losbreekinrichting' .

Ik heb even geïnformeerd over het gewicht van die RAM mount voor een Nüvi 350 (een auto-geval). Dat bleek dus ongeveer een pond te wezen! Het ding is dan ook helemaal van metaal en erg stevig, inderdaad. Maar ook te zwaar. Ze hadden wel een andere houder, die zou ongeveer 150 gram wegen. Ik denk dat ik die maar ga nemen.

Ik borg mijn GPS ook altijd nog met het touwtje...we fietsen ook wel eens door minder gezellige buurten van Amsterdam, het voorkomt ook dat iemand in het voorbijgaan je apparaat van je stuur grist als je even niet oplet, je maakt het iig wat moeilijker.

Ik heb een deel van mijn RAM even op de weegschaal gelegd, heb geen zin om het onderste deel los te schroeven. Alles voorbij de eerste kogel weegt 160 gram. De arm is het zwaarst met 100 g...ben dus blij dat ik de kortste heb genomen. Ik denk dat hij totaal niet veel boven de 220 g uitkomt.

Even een update...

Ik ben van Amsterdam naar Praag gefietst en heb heel wat hobbelige weggetjes en heftige afdalingen getrotseerd. Mijn GPS is niet één keer losgeraakt uit de RAM!

Ik ben tevreden van de Ortlieb-Gps-hoes die op mijn stuurtas bevestigd wordt, zoals een kaartenmap. Beschermt tegen schokken en trillingen op slechte wegen, tegen vocht, stof en valpartijen. En bij een rustpauze, moet ik enkel mijn stuurtas van mijn fiets halen.
http://www.vlerickfietsen.be/bagagetran ... ml#gpshoes

Luc.
liedje schreef:Ik heb net een RAM mount voor mijn Garmin GPSmap 60cx besteld via http://www.mountguys.com. Ze zijn hier (mede vanwege de lage dollar) veeeeel goedkoper dan in NL. De verzendkosten a $12,95 vallen erg mee en zelfs incl verzenden ben je veel goedkoper uit. Mog een tip: als je de code: GOOG5 intikt bij coupon krijg je 5% korting op je aankoop.
Je kunt betalen via Credit card en Paypal. Ik ben erg tevreden over deze webshop. Ze hebben een goede klantenservice en mailtjes met vragen worden snel beantwoord. De site is erg overzichtelijk. De stuurhouder voor jouw GPS heb je zo gevonden.

Ik heb deze besteld voor mijn Garmin GPSmap 60Cx:
Afbeelding

In NL betaal je zo'n € 50,- hiervoor. Uit de states heb ik hem incl verzenden voor iets meer dan € 30,-
37,50 euro(49,20USD) om precies te zijn. Heb hem via jouw routekeus aangeschaft, met coupontip(dank daarvoor!). Hoop zo wat meer flexibiliteit te krijgen op mijn overvolle vlinder- en thriathlonstuur. Enig idee hoe lang het duurt voordat je het thuis hebt?