Imeere schreef:ik ben het helemaal met Guus eens. MBO zegt niets over je bestuurlijke kwaliteiten, enthousiasme en de wil om te leren des te meer. Ik zie je inschrijving tegemoed!!
Inge
Hmm, een plek waar alle inzet gewaardeerd wordt, dat is prettig. Ik kan alleen niet in het toekomstige bestuur komen te zitten, want op een grote afstand vergaderen zonder telecommunicatie gaat een beetje lastig op de fiets...
Verder kunnen er wellicht voordelen voortkomen uit het samenwerken met commerciële aanbieders. De manier waarop dat ingevuld dient te worden en waar de grens ligt is vrij lastig. Als je eerst precies hebt bepaald wat je wilt, kun je de grenzen ook beter definiëren.
Wat mij betreft is de vereniging er:
- ter promotie van het reizen op de fiets (naam had net zo goed "De Fietsreiziger" kunnen zijn). Voor mensen die de wereld willen ontdekken op de fiets. Of dat nu tijdens het woon-werkverkeer is of een fietsreis van 40 jaar.
- ter behartiging van de belangen van fietsreizigers. Zowel in het reizen naar de locatie (met OV), als het tijdens het fietsreizen. Uiteraard valt hier enig voordeel onder voor de leden: goedkoper de hobby uitoefenen is altijd prettig.
- voor het uitwisselen van informatie ter enthousiasmering van niet-leden om fietsreis-activiteiten te ontplooien.
Wat mij betreft wil de vereniging:
- continuatie van 1)de aanwezigheid op de belangrijkste beurzen op dit gebied, 2) het tijdschrift, 3)de fietsreparatie-cursussen, 4)activiteiten die nu ontplooid worden
- FAQ=VGV=veel gestelde vragen-topics in het forum
- afspraken maken met NL-se openbaar vervoer: luchtvaartmaatschappijen, treinreis-aanbieders.
- een gecombineerde fiets-/reisverzekering. Hierbij zowel een goedkopere Europa-dekking, als een werelddekking. Tevens mogelijkheid tot langere tijd weg (momenteel is Elvia goed voor 24 maanden, maar geen fiets erbij).
- meer aanwezigheid in de "grotere" Nederlandse en Vlaamse buitensport-tijdschriften (promotie activiteiten en cursussen, aanwezigheid o.a. fietsverhalen van leden in die tijdschriften)
- fiets- en uitrusting-verhuur tijdens de officiële WF-activiteiten, te organiseren door externe bedrijven en te reguleren door het bestuur (transparantie).
- gratis uitleen T-shirts "de Wereldfietser" aan organiserende leden van niet-WF-activiteiten (uiteraard vanzelfsprekend voor organisatoren van officiële WF-activiteiten), zodat "de Wereldfietser" zichtbaarder is voor anderen. Niet verplichten om de T-shirts te dragen, maar dat spreekt voor zich. Tevens kan aan leden die extern een lezing geven, gratis een "de Wereldfietser" T-shirt uitgeleend worden.
- dat er sneller ingespeeld wordt op de initiatieven van leden zoals Blanche met de Wereldfiets-filmpjes op YouTube. Dit mag m.i. best door de vereniging ondersteund worden, omdat dit volgens mij direct bijdraagt aan de promotie van het fietsreizen.
Anderen nog suggesties?
PS. Sorry, even tijd over...