Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Andalusië - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen in Andalusië

Wij hebben afgelopen september/oktober bijna 3 weken door Andalusie gefietst. Het was echt geweldig!

We hebben de gidsjes van Raul en Luc gebruikt en ook zelf stukken op alleen op de kaart gefietst. Raul heeft over het algemeen wat prettiger weggetjes gebruikt in zijn route, zo vonden wij. Laat je trouwens niet afschrikken over wat men schrijft over het binnenfietsen van Sevilla: is prima te doen, via zelfs een speciale fietsersbrug, en geeft een enorme kick als je opeens in Triana staat.

Mocht je geinteresseerd zijn, ik heb een GPS-log van onze route. Niet helemaal compleet, maar wellicht toch handig.

Veel plezier!!
Jasper

Ik kreeg meteen al een verzoekje voor de GPS-tracks. Ik heb nog geen moeite genomen om de tracks te bewerken en op te schonen, maar hier het onbewerkte materiaal in Mapsource formaat:
members.home.nl/js.dejong/anda_bew_1.gdb

Aan de boekjes van Luc Oteman heb ik eerder al plezier beleefd, maar wat Spanje betreft, moet ik Raul toch een pluim geven, hij doet me weer helemaal zin krijgen om er in de toekomst tegenaan te gaan :) .

De vragensteller schrijft dat ze met mtb's onderweg gaan. De routes van Luc en waarschijnlijk ook van Raúl zijn volgens mij (vrijwel) volledig asfaltroutes. Niets mis mee, maar als je je mtb's écht wilt benutten dan zou je ook een mtb-ronde door Andalusië kunnen overwegen. Deze staat op mijn verlanglijstje:

http://www.transandalus.org/

Daar mag je wel wat langer voor uit trekken dan 3 weken...

Jan Eleveld schreef:De vragensteller schrijft dat ze met mtb's onderweg gaan. De routes van Luc en waarschijnlijk ook van Raúl zijn volgens mij (vrijwel) volledig asfaltroutes. Niets mis mee, maar als je je mtb's écht wilt benutten dan zou je ook een mtb-ronde door Andalusië kunnen overwegen. Deze staat op mijn verlanglijstje:

http://www.transandalus.org/

Daar mag je wel wat langer voor uit trekken dan 3 weken...
Wow, wat een prachtige site 8) en wat een ongelooflijke hoeveelheid en kwaliteit aan kaart materiaal, routebeschrijvingen en GPS tracks.

bedankt voor de Tip!

groet

Rolf

bin schreef:Ik kreeg meteen al een verzoekje voor de GPS-tracks. Ik heb nog geen moeite genomen om de tracks te bewerken en op te schonen, maar hier het onbewerkte materiaal in Mapsource formaat:
members.home.nl/js.dejong/anda_bew_1.gdb
Die mapsource is zeker voor een Garmin ofzo??

Bob&Marguérite schreef:
bin schreef:Ik kreeg meteen al een verzoekje voor de GPS-tracks. Ik heb nog geen moeite genomen om de tracks te bewerken en op te schonen, maar hier het onbewerkte materiaal in Mapsource formaat:
members.home.nl/js.dejong/anda_bew_1.gdb
Die mapsource is zeker voor een Garmin ofzo??
Klopt, maar is volgens mij wel te converteren.

Jan Eleveld schreef:De vragensteller schrijft dat ze met mtb's onderweg gaan. De routes van Luc en waarschijnlijk ook van Raúl zijn volgens mij (vrijwel) volledig asfaltroutes. Niets mis mee, maar als je je mtb's écht wilt benutten dan zou je ook een mtb-ronde door Andalusië kunnen overwegen. Deze staat op mijn verlanglijstje:

http://www.transandalus.org/

Daar mag je wel wat langer voor uit trekken dan 3 weken...
Helemaal met rtk eens wat een geweldige site, bedankt Jan :wink:

Alleen nog een pak printerpapier en een cursus Spaans en je bent klaar. :)
Beste Raul,

We hebben uiteindelijk voor jouw route door Andalusië gekozen, en wat hebben we genoten!!!!!!! Prachtige pittige tochten, kleine weggetjes, hoge bergtoppen, nostalgische dorpjes waar alleen oude mannetjes op een bankje zitten te mijmeren in de zon, maar waar je altijd een café con leche kunt bestellen of aansluiten voor een heerlijke salade op een klein terrasje, overal de heerlijke geur van bloemen.
Je routes waren perfect beschreven, en de aanbevolen hostalletjes waren steeds erg leuk en gastvrij. Omdat we de route in minder dagen hebben gefietst was het af en toe flink aanpoten.
Ik zou iedereen deze prachtige tocht aanbevelen en wij gaan zeker ook de andere tochten van je fietsen.
Groetjes Andeman