Overal kun je aan sleutelen.Berre schreef:Er zelf aan sleutelen is bij voorbaat uitgesloten.
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wat doe jij als je op de camping helemaal ingezeept onder de douche staat en de muntjesautomaat weigert?Berre schreef:"Slecht twee soorten mensen proberen horloges te herstellen: horlogemakers en idioten."Leon schreef:Overal kun je aan sleutelen.Berre schreef:Er zelf aan sleutelen is bij voorbaat uitgesloten.
Leon
Een van de grootste nadelen vind ik wel dat hij 0,8 m/s2 remt terwijl de Din/EN norm 2,2 aangeeft voor een achterwiel! Een beetje jammer. En het feit dat hij gesmeerd moet worden, als hij te heet wordt het vet er uit kan lopen, hij van zichzelf al niet jofel werkt? Ik denk dat hier nog wel een beetje aan gesleuteld moet worden. Ik vind het principe erg leuk, maar wat mij betreft is het nog geen Rohloff concurent.whisky schreef:Hoi!
Ik weet niet of hij al op de markt is maar Test.de zag een paar nadelen. Vooral het geringe bereik en het grote gewicht (4 kilo!) vonden ze negatief, net als de prijs (900E). Voor die prijs heb je een Rohloff met een groter bereik en een geringer gewicht.
http://www.test.de/themen/freizeit-reis ... 2/1556162/
De techniek is natuurlijk wel fantastich Maar ik denk dat ze alles een stuk moeten miniaturiseren voordat het een echt succes wordt.
Fiets de wereld (met Rohloff),
Whisky
4k g tov wat..... een wielrenner van 60 kg kiest waarschijnlijk voor een andere fiets.... Hoe "gewichtsverdeling" van een NV-gebruiker zal zijn/worden.... denk ik toch meer een de vrijetijdsfietser....voor die groep ligt het rekenkundige gemiddelde vast een stuk boven de 60 kg en dan wordt het verschil door die 4 kg een stuk kleiner.Berre schreef:Er kunnen schijfremmen op. Of kies velgremmen als je het betaalbaar wil houden.andre@home schreef:http://www.test.de/themen/freizeit-reis ... 556166/#11
iets verder een mooi overzicht...
Met een Rohloff heb je toch een veel groter bereik, het andere nadeel mbt het remmen is al genoemd.
Mij lijkt het forse (overgewicht) een nadeel als je vaak moet klimmen.
Een groot vraagteken is die vloeistof met variabele viscositeit. Als dat gaat lekken, hoe ver rijdt hij dan nog? Gewoonlijk gebeurt zoiets als er 300 km in de buurt geen dealer te vinden is. Het heeft weinig zin om die vloeistof als reserve mee te nemen, daarmee is het lek niet gedicht.
op basis van deze zin maak ik op dat de olie een essentieel onderdeel is van het systeem.Overigens is van slippen op geen enkele manier sprake. Wat is het geheim? "Een speciale olie die door zijn dikte en kleefkracht optimaal geleid. Dat is echt een heel knap product."
goed nieuws dus....The hub is filled for life, and you'll never need to (nor should you) open it or change the fluid.
Vooruitgang! Van de 12v Sachs Elan werd altijd gezegd dat het een scheepsanker wasBerre schreef:Heb vanmorgen voor het eerst een fiets met een Nuvinci naaf zien rijden. Wat is dat ding GROOT! Het lijkt wel een buitenboordmotor.
Niet. Als je hem koopt zit er al een fiets aan vast . Maar geen rare knik in de spaak na de nippel trekken is uiteraard een goed ideeHoe moet je hem spaken? Dubbel gekruist; of enkel? Je zal wel heel erg korte spaakjes moeten gebruiken.
uit mijn hoofd:Berre schreef:In Europa is hij niet los te koop, maar op het net kan je hem bestellen en laten opsturen vanuit de US of A voor rond de 450 dollar . De transportkosten voor een doosje van 4.200 Kg ken ik niet, maar dat zou wel eens kunnen tegenvallen.m-gineering schreef:Als je hem koopt zit er al een fiets aan vast . Maar geen rare knik in de spaak na de nippel trekken is uiteraard een goed idee