Vandaag heb ik m'n gele Giant een flinke onderhoudsbeurt gegeven. Gewassen en in de was gezet. De oude derailleurketting was versleten en hij kon zijdelings een compleet cirkel maken. Ook de 7-speed achtercassette met 13-28 tanden gelijk vervangen. Jammer, want ik heb ermee door Italië in 2006 gereden. De beide derailleurs gedemonteerd, schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Om vieze handen van te krijgen.
Volgens de gebruiksaanwijzing kan de CRD multi anti-roest ketting (merk Cordo, www.cordo.nl , prijs € 14,50) met de MissingLink schakel eenmaal vastgeklikt, later nooit meer los. Ook niet met een kettingpons, want de pennetjes zijn geklonken. Moet ik hem dan later doorzagen als de ketting "op" is?
Volgens de gebruiksaanwijzing kan de CRD multi anti-roest ketting (merk Cordo, www.cordo.nl , prijs € 14,50) met de MissingLink schakel eenmaal vastgeklikt, later nooit meer los. Ook niet met een kettingpons, want de pennetjes zijn geklonken. Moet ik hem dan later doorzagen als de ketting "op" is?