E.e.a. is niet zo makkelijk te formuleren, zeg ik als leek.
fietsenboeren die op internet hun 2e hands inruilfietsen te koop aanbieden
Heeft dit niet te maken met de hoge inruilprijs die ze geven om maar weer een nieuwe te kunnen verkopen.
Ik zie die prijzen ook en zoals eerder gesteld op dit forum een nieuwe Koga is prijzig en is dit de eigenaar dan ook waard, anders kocht hij/zij die niet. Maar dan, wat is er mee gereden cq gebeurd, Een reisje Zuid-Amerika daar lijdt een fiets van. Niet zozeer van het fietsen, natuurlijk enige slijtage, maar meer het vervoer, vallen en het op een vrachtauto/bus smijten. Dit is toch anders dan achterop de fietsendrager naar Zuid Frankrijk of vanaf huis naar de Ardennen. Hoe intensief, hoeveel kilometers of stond de fiets na een maandelijkse rondje om de kerk weer in de schuur.
Ondanks dat dit er alles mee te maken heeft, krijg je er vaak geen goed antwoord op en blijft het een 6 jaar oude fiets. Het is dus wat de gek er voor geeft. En zolang er mensen zijn die de vraagprijs betalen...........................
Daarentegen: kijk naar deze (vandaag geplaatst)
Ik neem aan dat Reichbus het gebruik van z'n fiets/foto niet erg zal vinden.
Is ook niet de jongste maar zal evengoed fietsen als die van ons model 2006. Overigens is er al wat aan verspijkerd en/of zeer goed onderhouden.
Kom je weer op het punt wat moet je nog besteden om de fiets zo te krijgen zoals jij die wilt.
Ga voor de grap maar eens op internet een Signature of Santos opbouwen.
De tip die ik probeer af te geven : hap niet te snel toe er zijn meer fietsen dan die ene die er toch wel leuk uitziet.
Overigens de "fietsenhandel"wil nog wel eens zakken met prijs alleen moet je het wel bedingen, want het is handel.
Is de fiets ingeruild tegen een hoge prijs was het de winst van die nieuwe fiets waarschijnlijk wel waard anders was die prijs er niet voor gegeven, maar wie gaat dat betalen, jij?