Ik had vanaf Amsterdam via Nijmegen vervolgens naar Maastricht via de Oude wegen route 1964 Km op de teller staan. Maar "Langs Oude wegen" is een tamelijk pittige route, een km of wat achter Maastricht krijg je het flink voor je kiezen en dat gaat dan ook wel ff door, dus 3 weken lijkt me aan de krappe kant. In dat opzicht is de Jacobsroute een goed alternatief; niet dat je daar niet moet klimmen maar ik vond het een "eitje" in vergelijking met Oude wegen. Maar wat Marten al schrijft, nergens onderweg blijven hangen, want anders haal je het niet.Marjan1 schreef:Wij, mijn zus en ik, willen dit jaar naar Lourdes fietsen. Het is de bedoeling dat we op 1 augustus starten in Drenthe en op 22 augustus de trein terug naar Nederland pakken. Is deze tijdsplanning OK of moeten we een week later terug reizen? Het wordt onze eerste fietsvakantie, zijn niet super getraind maar wel heel gemotiveerd. Het gaat ons om het fietsen op zich, we maken er geen race van en willen af en toe ook wel een rustdag in lassen. Wie heeft dit al eens gefietst en weet of 3 weken redelijk is? Ook andere tips en/of adviezen zijn welkom.
Ik ben op 22 Mei weggegaan en was op 28 Juni in Lourdes. Maar heb onderweg ook rustdagen genomen en ook om onderweg er nog het een en ander te zien is; zoals Vezelay en Roccamandour