Weer bericht:
"Beste bram, Hartelijk dank voor je bericht waarin je schrijft over het stimuleren van het fietsgebruik in Nederland. Allereerst wil ik je een compliment maken voor je keuze dagelijks de fiets te pakken. In ons verkiezingsprogramma staat over het stimuleren van fietsgebruik en alternatieven voor de auto het volgende. Nederland is traditioneel een fietsland. De PvdA wil dat dit ook in de toekomst zo blijft en ziet liefst nog meer mensen op de fiets. In het woon-werkverkeer valt nog veel te winnen. Veel mensen staan onnodig in de file.? Veilige fietsroutes voor het korte woon-werkverkeer.? Werktijden moeten flexibeler worden zodat werknemers kunnen kiezen voor het meest wenselijke en duurzame vervoer, zowel in economisch, ecologisch als sociaal opzicht.? Werkgevers worden gestimuleerd om OV-abonnementen te vergoeden.? Telewerken of ?telestuderen? moet voor een groter aantal mensen een reële optie worden. Ook dit vergt samenwerking met werkgevers en een flexibilisering van arbeidsovereenkomsten. De overheid geeft het goede voorbeeld met telewerken: 20% van het werk gebeurt in 2010 thuis. Ik zal je opmerkingen en suggesties ter kennisname doorsturen naar onze woordvoerder op dit gebied.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Voorlichting PVDA"
"Beste Bram, hartelijk dank voor je mail.Wij zijn als SP in de Tweede Kamer en lokaal al langere tijd bezig om de fiets hoger op de politieke agenda te krijgen. Nederland is een fietsland, maar het beleid is daar nog onvoldoende op aangepast. Zelf weet ik niet of fiscale maatregelen heel veel gaan bijdragen. Wat naar mijn mening het grootste probleem is, zijn de voorzieningen. We zouden veel betere beveiligde fietsenstallingen gratis moeten aanbieden, rond stations zou eindelijk voldoende ruimte moeten komen, fietspaden zouden op orde moeten zijn en inderdaad zou het beter zijn wanneer de fiets veel makkelijker mee zou kunnen in de trein (de bus gaat logistiek wat erg ingewikkeld worden). wij hebben enige tijd geleden ook een rapport gepresenteerd waarin we het fietsbeleid (vooral de stallingen) aan de kaart hebben gesteld. Naar aanleiding hiervan heeft de staatssecretaris toegezegd de komende jaren in ieder geval 40.000 extra stallingen te plaatsen. Nog lang niet genoeg, maar een stap in de goede richting.
Vriendelijke groet,
Medewerker SP Tweede Kamerfractie"