Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanpak auto probleem - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Aanpak auto probleem

Bedankt,
Ik heb hem nu naar de tweede kamer in het algemeen gestuurd met nog wat aanpassingen om de nadruk iets minder op het financiele stimuleren te leggen en wat meer op betere voorzieningen voor fietsers.
Hopelijk doen ze er nu wat mee want anders zal ik hem toch echt naar al die 300 kamerleden zelf moeten sturen :D

Bram wat ben je goed bezig! Ik raad je aan om het naar alle fracties van de tweede kamer te sturen. En dan vooral ook Wijnand Duyvendak van Groenlinks niet vergeten! Daarnaast zou ik je brief ook sturen naar alle organisaties die ook maar iets met fietsen, natuur en milieu te maken hebben en vragen of ze je willen steunen/advies/informatie geven. Je kan ook een handtekening actie beginnen. Met 40.000 handtekeningen zou je dit initiatief op de agenda kunnen krijgen van de Tweede Kamer. Oftewel het burgerinitiatief. Maar daar zijn "ons ben hollanders"wel weer regels aan verbonden;

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Wel een hele klus maar met wat hulp zou het toch leuk zijn...
Op mijn hulp kun je rekenen. Wie volgt?

Ik had al weer een reactie terug gehad van de voorzitter van de tweede kamer, het was bijna letterlijk dezelfde reacties als de andere :D
Het was niet zijn afdeling, en ik moest hem maar door sturen naar alle fracties van de 2e kamer (zoals martie al voorstelde).
Dit heb ik nu dan ook gedaan. ( ben wel benieuwd wat de partij van de dieren ervan vindt :wink: )

Ach weet je wat het is: al die lui zitten vol spanning te wachten op de film van Geert.

willem.megens schreef:Ach weet je wat het is: al die lui zitten vol spanning te wachten op de film van Geert.
Hebben ze niks beters te doen? :(

Zo werkt dat nu eenmaal bij de overheid en ik kan het weten omdat ik er ook werk. :oops: Er is geen collectieve verantwoordelijkheid om de burger(initiatieven) klantgericht te benaderen. Dat ligt niet aan de medewerkers maar aan het management die niet juist organiseert en coördineert. :cry: Reken het management tout de suite af op deze zaken en het zal een stuk beter gaan in overheidsland.
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR ik heb wel reactie :D :

"Beste Bram,

Dank voor je mail, die ik heb doen toekomen aan onze beleidsmedewerker VW.

Met vriendelijke groet,

********* secr. SGP-fractie Tweede Kamer"

Hopen dat ze dit ook bij de andere fracties doen dan is er nog hoop dat er iets mee gedaan wordt, enzo niet dan fiets ik er zelf naar toe om ze de brief persoonlijk te overhandigen en ga ik voor de stoep bivakeren totdat ze er iets aan gedaan hebben :wink:

Weer bericht: :D

"Beste bram, Hartelijk dank voor je bericht waarin je schrijft over het stimuleren van het fietsgebruik in Nederland. Allereerst wil ik je een compliment maken voor je keuze dagelijks de fiets te pakken. In ons verkiezingsprogramma staat over het stimuleren van fietsgebruik en alternatieven voor de auto het volgende. Nederland is traditioneel een fietsland. De PvdA wil dat dit ook in de toekomst zo blijft en ziet liefst nog meer mensen op de fiets. In het woon-werkverkeer valt nog veel te winnen. Veel mensen staan onnodig in de file.? Veilige fietsroutes voor het korte woon-werkverkeer.? Werktijden moeten flexibeler worden zodat werknemers kunnen kiezen voor het meest wenselijke en duurzame vervoer, zowel in economisch, ecologisch als sociaal opzicht.? Werkgevers worden gestimuleerd om OV-abonnementen te vergoeden.? Telewerken of ?telestuderen? moet voor een groter aantal mensen een reële optie worden. Ook dit vergt samenwerking met werkgevers en een flexibilisering van arbeidsovereenkomsten. De overheid geeft het goede voorbeeld met telewerken: 20% van het werk gebeurt in 2010 thuis. Ik zal je opmerkingen en suggesties ter kennisname doorsturen naar onze woordvoerder op dit gebied.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Voorlichting PVDA"

"Beste Bram, hartelijk dank voor je mail.Wij zijn als SP in de Tweede Kamer en lokaal al langere tijd bezig om de fiets hoger op de politieke agenda te krijgen. Nederland is een fietsland, maar het beleid is daar nog onvoldoende op aangepast. Zelf weet ik niet of fiscale maatregelen heel veel gaan bijdragen. Wat naar mijn mening het grootste probleem is, zijn de voorzieningen. We zouden veel betere beveiligde fietsenstallingen gratis moeten aanbieden, rond stations zou eindelijk voldoende ruimte moeten komen, fietspaden zouden op orde moeten zijn en inderdaad zou het beter zijn wanneer de fiets veel makkelijker mee zou kunnen in de trein (de bus gaat logistiek wat erg ingewikkeld worden). wij hebben enige tijd geleden ook een rapport gepresenteerd waarin we het fietsbeleid (vooral de stallingen) aan de kaart hebben gesteld. Naar aanleiding hiervan heeft de staatssecretaris toegezegd de komende jaren in ieder geval 40.000 extra stallingen te plaatsen. Nog lang niet genoeg, maar een stap in de goede richting.
Vriendelijke groet,
Medewerker SP Tweede Kamerfractie"

Nou, kijk eens aan!
Mooi werk :wink:

Ik zou het bijna gaan geloven, wat ze zeggen vanuit de Tweede Kamer... :roll:

Bijgaande foto heb ik in 1975 gemaakt, toen ik nog in Hilversum woonde, de fietsenfabriek stond ongeveer achter de St. Vituskerk. Deze propagandaborden op de gevel vormen een gedegen antwoord op het onderwerp "Aanpak auto probleem". Dit probleem is dus al oud. Al die schreeuwende teksten vind ik prachtig.
Klik tweemaal erop voor een vergroting bij http://www.mijnalbum.nl/Album=HDMTEJWW
Bestaat dit merk Joco nog?