Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar een goede tent - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

op zoek naar een goede tent

idd whisky de prijs van die nallo is omvan omver te vallen.

ik heb goed naar jouw tentje gekeken, en dat is enorm gerespecteerd door heel wat reviews; maar de voortent van een lightwave XT bijvoorbeeld heeft een extra stok, en dus meer oppervlakte;

nuja, als jij zegt dat die sirus perfect alle weercondities aankan, tja dat is niet niets. ik had deze afgeschreven omdat de voortent te klein was (zeker met twee). maar de prijs is de helft in vergelijking met een nallo, ongeveer gelijk met een lightwave XT trekt t2. (deze laatste is echt een grote tent).

tgo hoeveel mag het wegen. ik ga alleen verder, dus ik dacht maximaal 4kg te nemen. hoe lichter hoe beter. (maar ik wil bijvoorbeeld niet van 400 naar 650 euro opgaan voor een gewichtsverlies van 500gr : van de lightwave trek naar de ultra zou dat zijn).
3kg is ideaal denk ik. (allé 0kg is ideaal haha). wil ik lichter dan gaat dat heel veel geld kosten, veel meer hoeft de tent ook niet te wegen. kwaliteit is er.

kook jij in de voorruimte ? en heb jij nooit gezegd : tiens ik wou dat de voortent groter was ?

zeg jij nu dat de binnen en buitentent willekeurig volgorde op te zetten zijn?

en idd van hilleberg had ik gehoord dat de stokken braken, maar ik zou enkel het allerlaatste model willen kopen, waar ook aan de ventilatie vernieuwingen zijn gebeurd. daarom dat een tweedehands hilleberg geen optie is, en 600 euro leggen, tja dat kan al tellen. zeker als je voor 400 een grote lightwave hebt.

ik ga zeker opnieuw je tent bekijken. zo'n internationale topper wil ik nog wel mee in beschouwing nemen.

merci

ps: kan je de opening van de voortent als tarp omhoog zetten, zodat je er eventueel onder kan koken ?

Hoi Fillemon,

De Exped sirus extreme weegt 3 kilo met tentstokken en kost iets van 300E. De Nallo2 is echter 1 kilo lichter.

Ik heb juist de Exped gekocht omdat hij net als de Nallo een erg ruime voortent heeft en daarnaast meer ruimte in de tent biedt dan de nallo2:
Afbeelding
Hier de afmetingen van de Nallo2:
Afbeelding

Ideaal om in te koken dus als het weer eens regend in de lage landen. Verder heb je ruimte genoeg om al je fietstassen in de voortent te bewaren. Je fiets zal er natuurlijk niet inpassen :) Maar meestal leg ik de fietstassen IN de tent, vanwege veiligheid en honden en zo.
Ik kan de buiten tent en de binnentent inderdaad in een willekeurige volgorde opzetten. Als het erg heet is zet ik meestal alleen de binnentent op. Als het regend dan natuurlijk de binnentent en buitentent. De binnentent kan ik dan zonder de buitentent afbreken, zo wordt die niet nat. De binnentent hangt met lusjes aan de buitentent, erg handig.
Bij de luifel worden geen stokken geleverd maar als je zelf nog een stok meebrengt kan je de luifel ook als tarp bebruiken. Ik gebruikte mijn 'hondenmep stok' daarvoor of bond soms via een scheerlijn de luifel aan mijn fiets. Zo kon ik ook gelijk mijn kleren laten drogen :)

Hier een plaatje met alleen de buitentent:
Afbeelding
En hier met de binnentent: Afbeelding

Meer info ober de Exped sirus extrem is te vinden op http://www.moontrail.com/tents/exped_siriusxtreme.php
En info over de Hilleberg nallo2 op http://www.moontrail.com/hilleberg-nallo.php

Hier nog een plaatje van mijn tent hard aan het werk op de besneeuwde Axai Chin in Tibet (4400m):
http://itchy-wheels.exploder.org/images ... alNumber=2
Om een idee van de voortent te krijgen (in Tajikistan genomen):
http://itchy-wheels.exploder.org/images ... alNumber=2

Succes met je keuze :-)

Whisky

merci whisky,

ik bedoelde de nallo 2 gt. die heeft een extra tentstok.

maar als ik het zo hoor lijkt dit misschien helemaal niet nodig.
de sirus is ook echt breed, een pluspunt, want ikzelf ben ook breed.

tgo van 2-3 kg is niet kritisch, tis wel 50% maar in absolute termen: zijnde 1kg maakt dat niet uit. (tis niet dat je van 10 naar 15kg gaat).

300 euro is eigenlijk super mooie prijs. de enige concurentie die het kan krijgen is van lightwave. maar aangezien die sirus zoveel goede comentaar heeft gehad,tja ik zie geen reden waarom geen te kopen.

met twee zal alles wel vol liggen waarschijnlijk. en met een luifel van 175 lang, zou er zelf een fiets onder kunnen. niet dat dat moet.
de Exped Andromeda komt dicht bij de trext t2 xt of nallo 2(3) gt
http://www.moontrail.com/exped-andromeda.php

heb jij ooit met twee gereisd in die tent whisky ? ja dus, want ik zie op je foto twee fietsen, tenzij je eentje sleept :)
merci

ps: waar heb jij die voor 300 kunnen kopen ?

Hoi,

De Gt? Poe, die is mij wat te groot. Wel een kasteel aan ruimte natuurlijk (de Exped is een 'villa' :-))

Als ik samen met een andere fietser onderweg was, sliepen we meestal in mijn tent omdat die het ruimste en het stabielste was. Er is plek voor 2 personen met ieder 2 fietstassen (tussen de slaapmatjes). Zonder bagage passen er 3 mensen in maar dan wordt het wel flink knus.
Ik heb hem in Duitsland besteld bij een prijsvechter. Op dit moment kost die tussen de 340 en 350E. Gevonden via froogle: http://www.google.de/products?q=exped+s ... &scoring=p

Whisky

hallo wisky heb een sirus (geen extreme) gevonden op internet voor 230 euro. 3.4kg. (maar heb nog geen informatie van de koper) dus dat kan allemaal nog. Die tent is zelf iets groter dan de jouwe;

effe goed gekeken; jouw tent zou 3.20m zijn
de lightwave 4 meter. toch iets groter kwa footprint.

ik ga ebay in de gaten houden. komt er een sirus op, dan sla ik toe, komt er een lightwave op dan sla ik toe (een hilleberg is zelfs tweedehands zo duur, dat andere merken nieuw er nog goed onder blijven).

ik heb vrij veel materiaal nodig

een tent, een slaapzak (waarschijnlijk dons tot 0 graden), een slaapmatje (exped denk ik), brander... : dus een hele hoop. zou jij dat bijvoorbeeld in het buitenland bestellen allemaal tesamen om op de prisj te staan ? (ik denk bijvoorbeeld aan usa, met een dollarkoers die doet duizelen)

groetjes

Hoi!

Een exped mat is erg lekker. Stukken comfortabeler dan een schuim-mat en hij isoleerd door de donzen vulling tot -15C.

In Amerika bestellen heeft volgens mij helaas niet zoveel zin omdat het uiteindelijk door de porto en de belasting haast net zo duur wordt zoals in Europa. Ondanks de gunstige dollarkoers. Maar ebay is een goede plek om rond te neuzen, net als het forum hier en bij google.

Fiets de wereld,
Whisky