Additionally, paste this code immediately after the opening tag: race fiets en bagage - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

race fiets en bagage

maaike schreef: Ik heb ook naar die Dawes gekeken maar die is toch wel echt te-toerfiets. Mooie fiets wel en minder duur...
Dawes heeft een hele serie fietsen van puur race naar puur toer met allerhande gradaties daartussen.

Ik deel je voorliefde voor racesturen. Bij mij komt er evenmin iets anders op. Maar voor een kleine 200 euro verbouw je die Torente naar een racestuur. Het is maar een idee.
Ik weet niet hoever Marten's Fifty Seven project is, en hoe duur dat precies moet worden, maar het zou heel aantrekkelijk kunnen zijn: http://www.m-gineering.nl/mindex.htm Heb je in elk geval ook goede handgebouwde wielen met genoeg spaken.
Als je met zulke snelle lichte fietsen op pad wilt zul je in alle gevallen bij onze Jim in de leer moeten gaan om je bagagegewicht naar beneden te krijgen (en ben je zelf erg licht?).
Wim

Nou, om nog even te rapporteren..........ik moest een knoop doorhakken of eigenlijk eindelijk kiezen. Aangezien ik toch regelmatig las/hoorde dat je op een race best goed een bagaedrager kan maken als je zelf niet te zwaar bent en niet meer dan 15 kg (20??) meeneemt, heb ik gekozen voor een race...een Stevens Stelvio. Een dames modelletje vond ik ook niet meer voor deze prijs met Shimano 105.Het wordt snel duur............deze is dus wel shimano 105 afgemonteerd en ik krijg de wielen van het 2007 model die wat sterker lijken. En, als ik echt op reis ga doe ik er wat bredere bandjes op. Ik fiets toch vaker gewoon in de buurt dan (jammer genoeg) in het buitenland. :cry:
Ik vond de Stevens Turisimo toch te lomp.....hoewel die dat eigenlijk niet is. Nou ja.Van die dingen.En te duur als ik van wielen zou veranderen.

Maar leuk al die reakties . Heb ik echt wat aan gehad.
En die Sora remmen hebben toch echt van die dingetjes op/aan de hendels bovenop!! :wink:

Als ik door de fiets heenzak zal ik het nog laten weten!!!!

groet!!!!!!!!!!!!!!!!!

maaike

Uiteindelijk gaat het er denk ik om dat je een mooie tocht gaat krijgen, dus die wens ik je van harte toe! :wink:

Ik hoop dat je tevreden bent over je nieuwe aanwinst, en dat je er maar veel plezier van mag beleven.!!