Zoals Dirk al zelf zegt zou een Google Maps als basis al een heel wat beter beeld geven, ook al geven de routes een schematisch verloop weer. Kijk ook eens naar sites als www.wikiloc.com of www.bikely.com waar je routes handmatig kunt invoeren of importeren mbv een GPS track. Van wikiloc weet ik dat de maker ook in zijn vrije tijd en met eigen middelen dit heeft opgezet. Dat het niveau van commerciële sites niet haalbaar zou zijn betwijfel ik, als er genoeg vrijwilligers er met de nodige know-how zich ervoor inzetten is kan zo'n site zelfs veel beter worden dan die commerciële troepLeon schreef:Er staan helemaal geen wegen op de kaart. Waarom zijn niet op de achtergrond de routes waaruit de planner gekozen heeft zichtbaar? Evt. uitschakelbaar en/of alleen op de hogere inzoomniveau's. Ik krijg de indruk dat er niet zo heel veel routes zijn opgenomen. Als de routes zichtbaar zijn heeft de gebruiker ook enig zicht op de beperkingen en vermijdt je dat de planner meer suggereert dan hij kan.De tovenaar schreef:Mooi initiatief, maar matige kartografie.
Leon
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Het zou natuurlijk nog mooier zijn als alle langeafstandsroutes er gewoon helemaal gedetailleerd opstaan, maar dat kan denk ik niet ivm copyrights? Het lijkt me eerder een kwestie van tijd, die ontwikkeling valt niet tegen te houden. In elk geval veel succes met de verdere uitwerking!kieke schreef:De routes die worden aangegeven gaan dan dwars door / over wegen, meren, rivieren, dorpen. Allemaal onnodige extra ruis naar mijn idee. Extra weetje: toen ik begon met het bouwen en vullen van deze planner, bestond google maps nog niet officieel.
Groeten, Minko