[quote="liedje"]Inmiddels heb ik van iemand van de FIS de GPS-track naar Praag gekregen. Helaas is deze niet van hele goeie kwaliteit. veel hoeken zijn afgesneden doordat hij uit te weinig punten bestaat (ongeveer elke 200 meter 1 punt). Vooral in stadjes wordt het navigeren dan bemoeilijkt. Op Google earth zie je dat hij recht door hele woonblokken loopt ipv over de wegen ertussendoor. Ook wil de track in het bos en op sommige andere punten nogal afwijken van de echte route. Soms gaat íe ineens naar de overkant van een rivier of spoorbaan en even later weer terug terwijl er geen bruggen / overgangen zijn. Gelukkig heb ik een goede digitale Topokaart van Duitsland met bijna alle onverharde wegen erop. Ik ben nu dus de hele route opnieuw aan het intekenen in Mapsource. Weggetjes die niet op de topokaart staan zijn vaak wel weer terug te vinden op Google Earth. Zo blijf je lekker bezig. Ik ben toch blij met de track, want het maakt het intekenen een stuk makkelijker.[/quote]
De track is gegenereerd door de route zelf te fietsen. De afwijkingen die je ziet zijn grotendeels veroorzaakt door de meetonnauwkeurigheid van de GPS-apparatuur. Uiteraard is de route na het fietsen "opgeschoond". Dat hier en daar dan een bocht wordt afgesneden is onvermijdelijk. Je hebt inderdaad te maken met een maximum van 10.000 trackpunten voor een route en je moet dus concessies doen aan de nauwkeurigheid waarmee je de wegen volgt. In mijn ervaring is een track als die van de Praagroute uitstekend te volgen.
Ben van Kan FIS[/b]
De track is gegenereerd door de route zelf te fietsen. De afwijkingen die je ziet zijn grotendeels veroorzaakt door de meetonnauwkeurigheid van de GPS-apparatuur. Uiteraard is de route na het fietsen "opgeschoond". Dat hier en daar dan een bocht wordt afgesneden is onvermijdelijk. Je hebt inderdaad te maken met een maximum van 10.000 trackpunten voor een route en je moet dus concessies doen aan de nauwkeurigheid waarmee je de wegen volgt. In mijn ervaring is een track als die van de Praagroute uitstekend te volgen.
Ben van Kan FIS[/b]