Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent kopen - HELP! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tent kopen - HELP!

Het wordt een Robens Cloud 2 Plus.
Gevonden bij Kompas Outdoor in Heerhugowaard.
In de aanbieding voor € 205,00 (was € 269,00).

Wat me het meeste opviel bij Kompas is dat je netjes behandeld wordt! Zeker anders dan in sommige buitensport winkels in Amsterdam! Service viel me zwaar tegen bij bepaalde zaken! Een beetje de houding van "Kom je hier niet meteen boven de duizend euro uitgeven aan een compleet uitrusting? Dan geef ik je maar halve antwoorden op je vragen". Vast wel een probleem van zaken in een grote stad waar mensen (te) veel geld hebben!

Ik wist echt niet dat een nieuwe tent aanschaffen zo moeilijk zou zijn!

Van harte met je nieuwe tent!

Bedankt!
We zijn appetrots op onze nieuwe reisgenoot!
Het was een zware bevalling (stokjes zatten dwaars - tranen in m'n ogen!) en heeft bijna onze relatie gekost!

Mwahahaha!

Op naar een nieuwe fiets (Avaghon Series 26 Rohloff) - hopelijk gaat dat wat makkelijker!

Hoi james,

Wij hebben een mooie North Face tent gekocht in Malaga. ik dacht dat de naam van de zaak Forum is. Merk tenten voor minder dan de helft van de nederlandse prijs. Ik zie zo snel niet de site ervan. Heb je een dagje over is dit zeker de moeite waard. Het risico is natuurlijk dan wel dat je niet direct vindt wat je hebben wil en dan je toevlucht moet zoeken in een tentje van een paar tientjes die meestal waterdicht is :)

Veel plezier in het mooie Spanje!

Inge

Ik gebruik de Vaude taurus ultralight 2 persoons tent (zie ook de bespreking op mijn site). Ik zou hem zeker aanraden als het om functionaliteit ging.

Helaas is het aantal personen voor een tent meestal op het minimum berekend. Daarom raad ik aan om misschien voor een 3-persoonstent te gaan.

Hilleberg (Nalo II) en Lightwave bieden denk ik de beste tenten. Ook exped lijkt mij wegens hun zware innovaties echt wel het checken waard.

Maar aangezien al deze tenten waarschijnlijk een beetje te duur zullen zijn voor jou zou ik naar de tunnel-tentjes van Vaude of Jack Wolfskin kijken. Iets wat ik een absolute vereiste vind, is dat binnenzeil en buitenzeil in elkaar kunnen blijven bij het opplooien bij regenweer.

Met The North Face heb ik helaas wat mindere ervaringen gehad (condens die druppelde in mijn gezicht) maar die zijn natuurlijk ook niet blijven stil staan sinds de tent waarin ik toen in sliep.
Hoi beste mensen,

ik breng dit topic even omhoog dacht ik, zie ik dat iemand me net voor was ;)
Mijn hoofd loopt intussen zowat over van het lezen van gebruikerservaringen op o.a. outdoorsmagic.com, backpacker.com, hiking-site.nl, trailspace.com, outdoorreview.com en natuurlijk dit forum. Dit alles om een goede tent uit te zoeken voor mijn Noorwegen-fietstocht volgende zomer en wat daarna komen mag.

De Exped Sirius Extreme valt in positieve zin op, maar moet je bij deze tent eerst de binnentent opzetten of kan je die ophangen in de buitentent? Dat vind ik nl. erg handig bij nat weer. Ik kon dit detail alleen nergens vinden...

Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken :)

Andere kandidaten zijn trouwens de Hilleberg Nallo 2, de Helsport Ringstind 2 en de Terra Nova Voyager. Maar met elke tent is er wel weer íets dat ik dan net even anders wil :roll:

Verdere aanbevelingen zijn altijd welkom natuurlijk :D groetjes,
Maarten

Froggy, gefeliciteerd!
Gebruik al een aantal jaren de Cloud 2 (zonder Plus) en ben zeer tevreden :D
M. schreef:Hoi beste mensen,

ik breng dit topic even omhoog dacht ik, zie ik dat iemand me net voor was ;)
Mijn hoofd loopt intussen zowat over van het lezen van gebruikerservaringen op o.a. outdoorsmagic.com, backpacker.com, hiking-site.nl, trailspace.com, outdoorreview.com en natuurlijk dit forum. Dit alles om een goede tent uit te zoeken voor mijn Noorwegen-fietstocht volgende zomer en wat daarna komen mag.

De Exped Sirius Extreme valt in positieve zin op, maar moet je bij deze tent eerst de binnentent opzetten of kan je die ophangen in de buitentent? Dat vind ik nl. erg handig bij nat weer. Ik kon dit detail alleen nergens vinden...

Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken :)

Andere kandidaten zijn trouwens de Hilleberg Nallo 2, de Helsport Ringstind 2 en de Terra Nova Voyager. Maar met elke tent is er wel weer íets dat ik dan net even anders wil :roll:

Verdere aanbevelingen zijn altijd welkom natuurlijk :D groetjes,
Maarten
inderdaad, dat kan ik over exped ook niet vinden...
In ieder geval fascineert dat merk mij wel door hun vernieuwingen.
klein detail voor de fotografen onder ons: de Vaude Taurus Ulta Light heeft een superhandig luchtgat boven de deuropening dat ideaal is om een (tele-) lens door te kunnen steken.
M. schreef: De Exped Sirius Extreme valt in positieve zin op, maar moet je bij deze tent eerst de binnentent opzetten of kan je die ophangen in de buitentent? Dat vind ik nl. erg handig bij nat weer. Ik kon dit detail alleen nergens vinden...
hiking-site schreef:De Sirius (PU-coated) en de Sirius Extreme (Silicone-coated met een nylon ribstop buitendoek) zijn bovendien zeer doordacht van constructie. Zo kan de binnentent apart worden opgezet, evenals de buitentent.
Zoals ik het lees kan je wanneer je dat wil de buitentent los opzetten van de binnentent en andersom. Dus bij nat weer kan je eerst de buitentent opzetten en daarna gewoon de binnentent in de buitentent hangen.
Maarten W schreef:Zoals ik het lees kan je wanneer je dat wil de buitentent los opzetten van de binnentent en andersom. Dus bij nat weer kan je eerst de buitentent opzetten en daarna gewoon de binnentent in de buitentent hangen.
klinkt interessant:

bij regenweer:
1) buitentent opzetten
2) gerief naar binnen
3) binnen koken met ten half open tent
4) gedaan?
5) binnentent ophangen en slaapplaats maken
6) slapen

natuurlijk is dat koken in de tent verre van ideaal, maar als je niet anders kan...
M. schreef:De Exped Sirius Extreme valt in positieve zin op, maar moet je bij deze tent eerst de binnentent opzetten of kan je die ophangen in de buitentent? Dat vind ik nl. erg handig bij nat weer. Ik kon dit detail alleen nergens vinden...
Ja dat kan. Staat ook op de Exped-site trouwens en is ook duidelijk vanaf de foto's.

"Fast and easy setup: Exped’s revolutionary flat sleeves are accessed from outside the fly and end with adjustable tension pole pockets. And with the canopy already attached, setup goes quickly: slide poles into the sleeves; seat ends into the pockets; tension. With just 4 stakes, you‘re ready to call it a night in a few minutes!"

Mooi tentje idd, waar kan ik de tenten van Exped in NL vinden? Op hun site staan veel zaken met alleen hun (uitstekende) luchtbedden.

Op de site van de fabrikant kijken, dat lag wel een beetje voor de hand, sorry :wink:

Dit merk gaat er steeds interessanter uitzien, niet alleen de prijs is anders.
Bij de Zwerfkei zijn de Sirius Extreme en de Auriga beschikbaar. Alpaca Buitensport in Dordrecht heeft (in ieder geval op de website) een grotere collectie Exped tenten.