Ook op dat punt is geloof belangrijker gebleken dan de werkelijkheid. Leesvoer:
Failure of seatbelt legislation
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ook op dat punt is geloof belangrijker gebleken dan de werkelijkheid. Leesvoer:
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Dat was dat wetenschappelijke artikel dat ik aanhaalde. Dat keek juist naar allerlei afzonderlijke onderzoeken.eindgebruiker schreef: ↑di 22 apr, 2025 20:08Stelling: ieder willekeurig standpunt in deze discussie kan met een of meer wetenschappelijke artikelen worden onderbouwd.
Oftewel een systematische review zou zinvoller zijn dan verwijzen naar afzonderlijke onderzoeken/artikelen. Kent iemand die?
Ja, het zegt dus letterlijk dat het vaak is beweerd maar dat het niet klopt. Dat is de conclusie van dat onderzoek: "Recent evidence summarized by this literature review suggests that helmeted patients do not have better relative clinical outcome and protection against concussion than unhelmeted patients."gios schreef: ↑wo 23 apr, 2025 09:11Uit hetzelfde stuk(daar begint het zelfs mee):
History and the scientific literature exhibit that helmets continue to be the primary and most effective prevention method against traumatic brain injury (TBI)
https://nos.nl/artikel/2609683-hoogste- ... bij-mannenDe grootste groep slachtoffers is opnieuw fietsers. Vorig jaar kwamen 281 fietsers om het leven, 35 meer dan het jaar ervoor. Die toename zat alleen bij oudere mannen, zegt het CBS.
Nee, het moet oudere mannen verboden worden om te fietsen, in dat geval 100% resultaat.eindgebruiker schreef: ↑do 09 apr, 2026 07:58We moeten toe naar een helmplicht voor oudere mannen.De grootste groep slachtoffers is opnieuw fietsers. Vorig jaar kwamen 281 fietsers om het leven, 35 meer dan het jaar ervoor. Die toename zat alleen bij oudere mannen, zegt het CBS.