Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1988 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

39748 berichten
Poppink schreef:
di 31 mar, 2026 00:23
Hier dan maar.
https://maps.app.goo.gl/gTqvNZt5LoCHasyY8
Dat is helemaal correct: de juiste locatie vlak voor de start van de Keutenberg.

Over een kleine drie weken gaan de profwielrenners er weer over tijdens de Amstel Gold Race.
Geheugen en fietsen, het blijft iets bijzonders.
Je zoekplaatje vond ik op herkenning. Herkenning waarvan?
Op de kaart kon ik het meteen vinden, de eerste klik minder dan 100 meter vanaf de plek van de foto.
Daarna moest ik zoeken in de inmiddels langzaamaan meer en meer gedigitaliseerde oude doos.
Daar vond ik foto's van een lang weekend begin mei 1980 in Zuid Limburg.
46 Jaar geleden en toch op de een of andere manier in het geheugen gegrift.
1980 Limburg.jpg
Mijn op dat moment bijna 2 jaar oude Superia crossfiets, omgebouwd tot vakantiefiets. Let vooral op de zelf gesoldeerde tasbeschermers voor de Karrimor achtertassen die er bij iedere forse bult in de weg vanaf sprongen, gezekerd of niet gezekerd. Het maakte niet uit.

Verder met het thema Zuid Limburg.
20241021_093355.jpg
20241021_093451.jpg
De foto's zijn genomen vanaf een camping in (jawel) Zuid Limburg.
Ik herken wat je schrijft, Poppink. Toen ik jong was, was ik ook niet zo bezig met veilig fietsen. Ik had jarenlang op de racefiets gezeten, ook op de Posbank en in de Ardennen, voordat ik eens een helm opdeed. Dat wilde mijn moeder, aangezien we in de Franse Alpen gingen fietsen. Ook de fietsen zelf hadden niet de beste velgen en remmen. Maar het werkte allemaal wel.

Ik sla deze ronde over, ook al vind ik de foto's mooi!
De kerktoren lijkt op Mechelen (Z-Lb) maar kon niet de juiste camping vinden. De huizenrij ervoor lijkt op Vijlen, maar de kerktoren is daar te hoog. St. Geertruid is het niet, want er zit een uitstulpend luik op de torenspits.
ik heb in Maps heel zuid Limburg volgens mij wel afgezocht op Campings en kerken maar niks gevonden wat maar iets lijkt op het plaatje. Is het wel te zien op streetview of moeten wij het ook uit herinneringen proberen te vinden?
Het is een boerderijcamping en ja, er valt met moeite iets te zien als je even verder op de weg langs de camping over het landschap kijkt. Het 'landhuis' rechts van de kerk zijn 2 huizen naast elkaar. Om het nog makkelijker te maken; we kijken grofweg in oostelijke richting.
Vanden Booren boerencamping? Lijkt erg op, maar de kerktoren staat wel erg dichtbij. Heb hele lijst van Zuid-Limburgse boerencampings op Google Maps afgewerkt. Anderen leken nergens op.
https://www.google.nl/maps/@50.7903631, ... FQAw%3D%3D