Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 8 maart 2026 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 8 maart 2026

Hallo fietsers,

Aanstaande zondag 8 maart is het weer de hoogste tijd voor een Rondje Groningen. Na twee te winterse zondagen in januari en februari zijn de weersvoorspellingen nu prima: zon en een lekkere temperatuur!
We verzamelen zoals gebruikelijk bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen en vertrekken daar om 10 uur voor een rondje van 70-75 km met een koffiestop en we rijden zo'n 20 km/h. Als je zin hebt om mee te fietsen, dan kun je je hieronder melden.

Tot zondag,
Groet, Petra.
Maarten en ik fietsen mee.

tot zondag,
Margo
Ik kom ook.
Ik ben er bij! 🌞 Tot zondag..👋🏼
Ik ben ook van de partij.
Waarschijnlijk fiets ik ook weer lekker met jullie mee. Tot Morgen,
gr Robert
Ik kom ook,
Kees
Hallo fietsers,
Dit was al met al een heerlijke dag! Vanmorgen om 10u stonden we met in totaal twaalf fietsers klaar bij het Peerd van Ome Loeks: Margo en Maarten, Selma, Edith, Kees, Bert, Gert, Marten, Jeroen, Robert, Cilia en ik. We startten met wat mistig weer langs het kanaal om daarna via de viskraam langs het Slochterdiep naar Lageland te fietsen. Daar door de polder om richting knooppunt 13 tegen een wegafzetting uit te komen, waar we, ook na nader onderzoek, toch echt met geen mogelijkheid langs konden. Marten geloofde het wel en vertrok voor een eigen route. Wij reden een stukje om en gingen vervolgens langs de zuidkant van het Schildmeer naar Steendam, waar we bij Kaap Steendam aan de koffie/thee/cola met taart konden. Inmiddels was de zon gaan schijnen, dus fietsten we na onze pauze heerlijk in de zon verder.
Dwars door Appingedam, langs het Damsterdiep en vervolgens noordwaarts langs Wirdum. Even verderop mochten we helaas niet over het spoor vanwege een stroomstoring. Een mannetje stond daar hekken aan elkaar vast te ketenen, dus moesten we terug via Wirdum en door naar Loppersum, waar we gelukkig wel het spoor over konden. In Westeremden deden we een rondje om de kerk om daarna voor de kerk alle bankjes te bezetten voor een boterhammenstop. Plaatselijke held Henk Helmantel wandelde langs en groette ons beleefd.
Door naar Middelstum, door het dorp en via een paadje tussendoor richting het industrieterrein, om vervolgens over een lang betonnen pad onder de hoogspanningsmasten door naar Bedum te fietsen. Na het dorp namen we afscheid van Gert en reden we in een vrijwel rechte streep door de weilanden en langs het Boterdiep naar Zuidhorn. Via een mooi fietspad langs Beijum, door de Hunze, over de Gerrit Krolbrug en de Korreweg naar de hoek van het Noorderplantsoen. We namen afscheid van Jeroen, Selma en Edith, waarna we met zijn zevenen via het Noorderplantsoen, Lage der Aa, singels en de museumbrug even na kwart over drie bij het Peerd terugkwamen: (ondanks alle wegopbrekingen) een rondje van 77 km. Iedereen bedankt voor de gezellige tocht. Dit was een mooie start van de rondjes in 2026. Ik zie jullie en andere Rondje Groningen-fietsers graag terug bij een van de volgende rondjes!
Groet, Petra.
En twee foto's van onze boterhammenstop

Bijlagen

Middelstum met de beroemde zanger Harry Niehof bekend van Middelstum naar Madrid en natuurlijk altied onderwegens https://youtube.com/watch?v=byr6qQQ_e-I ... vXoDRb6Zc1
Eric op de Fiets schreef:
zo 08 mar, 2026 18:42
Middelstum met de beroemde zanger Harry Niehof bekend van Middelstum naar Madrid en natuurlijk altied onderwegens https://youtube.com/watch?v=byr6qQQ_e-I ... vXoDRb6Zc1
Wordt dit nummer gedraaid op Ca Costa Radio?