Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1966 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

39317 berichten
Ik vind het moeilijk.
De keuze valt op DaVinci. Boortoren 27 is goed.
Het kan iedereen overkomen om in Twente een beetje gedesorienteerd te raken.
met zoveel boortorens zie je soms door de bomen het bos niet meer.
Ok, ik dacht dat ik de goeie lokatie had maar kon deze niet controleren omdat er geen streetview is.
Volgende:
Water 1.jpeg
Geen idee waar dit is.
Gezien de woonomgeving van DaVinci ruik ik wellicht de Maas....
Verder geen tijd voor: dinsdag a.s. word ik 3/4 eeuw oud en vandaag diverse bezoeken in huis. En dan nog tussendoor glas snijden....
20260222_000445.jpg
Met jouw reukvermogen is niks mis!
Langs de Maas vanaf Cuijk naar het zuiden gezocht, totdat ik dit hier heb gevonden. Maar nog geen anker te zien. En ook geen tweede zitbank. Zeker later toegevoegd.
https://www.google.nl/maps/@51.160345,5 ... FQAw%3D%3D
Vanuit een andere hoek zie je m wel liggen https://maps.app.goo.gl/8m8yLnhcTWof8VBD7
Klopt, daar is het, aan Maas bij Linne.
De foto is van bijna een maand geleden, ik had net genoten van een cappuccino en een stuk kruimelvlaai bij Brasserie De Lus.
Op de streetview van De tovenaar uit 2022 zie je dat het pleintje inclusief anker nog niet is opgeknapt en op de streetview van Martin uit 2024 zijn het anker en de baggeremmer nog niet teruggeplaatst.
De beurt gaat naar Martin.
Hier is-ie dan, ook niet ver van jouw foto vandaan.
DSCF9500.JPG
Tip: de Maas stroomt daar achterlangs.
maar even een update plaatsen: heb allerlei plaatsen langs de Maas afgezocht maar dit witte huis niet gevonden. Dacht dat het wellicht een jeugdherberg zou zijn omdat Martin daar meestal verblijft. maar helaas, geeft geen resultaat, ook geen kasteel of landgoed. Is ook nog de vraag of de Maas direct achter dit huis loopt of stukje daarachter en wat is "dichtbij" het vorige plaatje van DaVinci????vooralsnog geen idee.............
Ik dacht aan Thorn (het witte dorp) maar ook daar vind ik niks, maar misschien kijk ik wel niet goed.
Ik heb vaak langs de Maas gefietst tussen Mook en Maastricht maar kan me dit eigenlijk niet herinneren.
_Peter_ schreef:
di 24 feb, 2026 15:37
Ik dacht aan Thorn (het witte dorp) maar ook daar vind ik niks, maar misschien kijk ik wel niet goed.
Thorn had ik ook al wel bekeken, maar lijkt me niet. Huizen hebben daar niet zo'n voortuin en Maas loopt daar niet direct achter.
Martin heeft voorlopig geen tijd voor ons. Een kamer vol visite vanwege zijn 75ste verjaardag, van harte Martin!
Dank je Peter. Ach, vandaag is het maar dinsdag en m'n vrouw moet vanavond naar een toneelrepetitie, waar zij souffleuse is, uitvoering 14 maart.
We hebben al zondag en gisteren bezoek gehad.
Vanmiddag nog glas gesneden in de tuin.
Het is veel zuidelijker dan jullie denken en maar een paar honderd meter van de grenspaal....
Inderdaad een heel stuk zuidelijker, het witte gebouw en de hint dat het in de buurt van het vorige plaatje zou zijn deed mij Thorn vermoeden, het is dus nog net in NL en je was vroeger 4 uur onderweg met OV naar Naarden Bussum als ik mijn collega dienstplichtigen mag geloven.

Martin doe rustig aan, eens kijken of ik nog iets kan vinden vanavond.

https://maps.app.goo.gl/9Uu4zrj7ftR6B2xV8
Helemaal goed, aan het weggetje van Visë naar Eijsden. Ik was op m'n fiets vanuit Luik naar station Maastricht in april 2017. Wat vliegt de tijd toch.
De volgende is voor jou.