Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1953 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

39073 berichten
heel goed tovenaar, aan jou de volgende!
Die brug met bakker op de hoek kwam me bekend voor, leuk stadje is Seyssel.
Volgende
IMG_20260120_214153.jpg
Tegenover paleis Soestdijk.
Monument voor Christoffel Pullmann.
IMG_9059.png
Groet,
Tom.
👍Volgende voor jou Tom
Ik had het beeld niet eerder gezien, maar herkende de omgeving.

Hier de volgende, blijven bij de beelden. Ik denk redelijk makkelijk te vinden…
IMG_8685 2 kopie.jpeg
Groet,
Tom.
Ik ruik Detroit, Michigan en gezocht met "statues in Detroit" en ziedaar: https://detroit1701.org/UndergroundRailroad.htm
Streetview: https://www.google.nl/maps/@42.326389,- ... MUgBUAM%3D
Helemaal goed.

The Gateway to Freedom. The International Memorial to the Underground Railroad in Detroit.
The Underground Railroad was een netwerk van routes waarlangs slaven, geholpen door vrijwilligers, konden ontsnappen vanuit de zuidelijke staten naar het, voor slaven, vrije noorden van de Verenigde Staten en van daar, naar Canada.
De afgebeelde personen kijken uit over de Detroit River richting het Canadese Windsor.
Het staat boven de verkeerstunnel die Detroit met Windsor verbindt.

En aanhakend op een ander topic: Adventure Cycling Association heeft een fietsroute aan de Underground Railroad gewijd.

De volgende voor Martin.

Groet,
Tom.
Heeft wat geduurd, maar er loopt een onbekende kat rond ons huis en is heel aanhankelijk tegen mij. Uitgehongerd en die wat eten gegeven. Niemand uit de omgeving kent de kat. En het is koud buiten.... Binnen hebben we er al drie.
Ga na het avondeten een plaatje plaatsen.
Hier is de volgende en is niet ver van mijn vorige raad plaatje.
Ook naar boven gefotografeerd met de smartphone op de grond.
20260116_142738-bew.jpg
Plaatje is nogal moeilijk want nog geen reacties. Moet ergens in buurt van Drachten zijn volgens de aanwijzing van Martin.
Lijkt op een overkapping of misschien een speciale brug
heb zitten zoeken en zie bij parkeerplaats van der Valk Drachten wel zo'n puntig dak. alleen is die houtkleurig op streetview..
misschien inmiddels geverfd??? is het überhaupt wel via streetview te vinden?
Ik heb ook geen idee, weet niet eens waar ik naar zit (lig) te kijken…
Helemaal knap gedaan, Tovenaar! Zelfs de lastigste raadselfoto's kunnen toch opgelost worden. Chapeau!
Inderdaad een lichtblauw kunstwerk van ijzer, waar je onderdoor kunt fietsen. Maar die lange fietstunnel onder de A7 door vind ik wat eng, erg donker met TL-bakken met zwakke knipperende lichten. Zeker niet aangenaam voor de meisjes en vrouwen. Doet me denken aan die scène met Harry Potter en zijn brutale neef Dirk, die door dementors in zo'n tunnel werden aangevallen in de film Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
20260116_142935-bew.jpg
De volgende is voor jou.
Volgende
IMG_20260120_212946.jpg
Le Puy en Velay!

Wereldberoemd door Bouke Mollema :D

https://maps.app.goo.gl/8nMAMX6qrzmWuKsf8
👍tegenover de camping, volgende is voor jou
Next:
IMG_1509.jpg
jahwalla schreef:
do 22 jan, 2026 21:00
Le Puy en Velay!
Wereldberoemd door Bouke Mollema :D
Bauke Mollema, met een au. Een Groninger wielrenner uit Zuidhorn.
Ga ik het kasteel met het gouden beeld niet oplossen, nu lekker doende aan schaalmodelbouw. En de vreemde kat, die steeds rond ons huis liep, proberen naar binnen te krijgen.
20260123_181851.jpg
Kasteel petit Somme, bij Durbuy in de Ardennen. Volgens mij nu een of ander Hindoestaans (?) retraitecentrum.