Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Self-supported bikepackingavontuur Afrika - Forum Wereldfietser

Self-supported bikepackingavontuur Afrika

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben 27 en medio 2025 begonnen met gravellen en heb de smaak inmiddels aardig te pakken. Later dit jaar wil ik mijn eerste bikepackingavontuur aangaan (10-14 dagen). Het lijkt mij fantastisch om dit in Afrika te doen. Vooral landen in Oost-Afrika (denk aan Oeganda, Rwanda en Kenia) spreken mij erg aan. Nu weet ik dat er verschillende professioneel georganiseerde bikepackingreizen naar deze landen worden aangeboden. Naar mijn mening is de charme van bikepacken juist dat je het allemaal zelf moet doen. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een self-supported bikepackingreis. Het lijkt mij leuk om dit met leeftijdsgenoten in groepsverband te doen, omdat mij dat gezelliger lijkt en omdat mijn bikepackingervaring tot nu beperkt is.

Zijn er mensen die ervoor openstaan om in groepsverband een bikepackingavontuur te plannen? Uiteraard zijn ervaringen/tips ook welkom!

Ik hoor graag!
Het is maar een idee: trek er deze zomer eens een week op uit door België/duitsland. Nederland is veel te plat.
sjefke schreef:
vr 02 jan, 2026 14:13
Het is maar een idee: trek er deze zomer eens een week op uit door België/duitsland. Nederland is veel te plat.
Dat gaat sowieso gebeuren!
Beste,
Wat leuk om te lezen dat je Africa wilt induiken. Zie onder “Piertjep”, waaronder mijn contactverzoek staat vermeldt. Dit voorjaar in Rwanda wezen fietsen, nergens vlak. Ook Oeganda is bekend. Bij gelegenheid wil ik je wel de Wranda route aan de hand doen. Wil je “iets kleiner en overzichtelijker” beginnen? Neem dan Gambia uns in overweging. Dichtbij, zeer Afrikaans, veilig en zal alles bieden wat jij als fietser zoekt. Wedden ???😉
Piertjep1 schreef:
vr 02 jan, 2026 15:22
Beste,
Wat leuk om te lezen dat je Africa wilt induiken. Zie onder “Piertjep”, waaronder mijn contactverzoek staat vermeldt. Dit voorjaar in Rwanda wezen fietsen, nergens vlak. Ook Oeganda is bekend. Bij gelegenheid wil ik je wel de Wranda route aan de hand doen. Wil je “iets kleiner en overzichtelijker” beginnen? Neem dan Gambia uns in overweging. Dichtbij, zeer Afrikaans, veilig en zal alles bieden wat jij als fietser zoekt. Wedden ???😉
Dankjewel voor je reactie! Ik heb je een PB gestuurd!
Niet om flauw te doen, maar ik ben het wel met Sjefske eens: als je bikepacking ervaringen nog niet zo uitgebreid zijn, zou ik een bestemming in Europa kiezen. Ook minder ver van huis is het avontuur net zo groot als dat je er zélf van maakt.