Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsalarm - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Fietsalarm

eindgebruiker schreef:
do 27 nov, 2025 10:13
Voor wie denkt dat een alarm in de stad gaat helpen: https://x.com/WahhabHassoo/status/1993402496640073832
Kun je met ons delen wat er in dat bericht staat, of in elk geval de strekking? Ik wil namelijk liever geen account voor X aanmaken.
Iemand ziet iets wat niet oké is, dus besluit niet in te grijpen maar een filmpje op Twitter te zetten.
Aha, een social media-driven passive bystander...
stelvio73 schreef:
do 27 nov, 2025 11:36
Ik wil namelijk liever geen account voor X aanmaken.
Om het filmpje te bekijken heb je geen account nodig.

Je hoort de filmer overigens de politie bellen. Doet verder niet ter zake, de fiets is weg, twee ART 2 sloten zijn niet genoeg, klaarlichte dag, de dief maakt zich niet druk dat ie gezien wordt.
eindgebruiker schreef:
do 27 nov, 2025 12:41
stelvio73 schreef:
do 27 nov, 2025 11:36
Ik wil namelijk liever geen account voor X aanmaken.
Om het filmpje te bekijken heb je geen account nodig.

Je hoort de filmer overigens de politie bellen. Doet verder niet ter zake, de fiets is weg, twee ART 2 sloten zijn niet genoeg, klaarlichte dag, de dief maakt zich niet druk dat ie gezien wordt.
Ik heb het filmpje bekeken. Toch best handig, zo'n slijptol met accu. En het gemak en de elegantie waarmee de fietsendief op de fiets met lage instap hupt, maakt duidelijk dat hij dit vaker heeft gedaan.
Hij pakt ook de fiets waar een display en accu op zitten. Dan heb je eigenaar ook een beetje boter op je hoofd. In mijn veronderstelling dat je zonder die display moeilijk met die fiets wegfietst omdat je dan geen ondersteuning hebt.