Even een update: het werkt zoals Schwalbe claimt. Twee opmerkingen: het bijgeleverde tooltje om binnenventiel eruit te draaien en het clik ventiel erin te draaien past slecht, zeg maar: niet. Binnenventiel kan heel vast zitten. 2. Even snel band leeg laten lopen valt ook tegen. Daarvoor moet je het kleine pinnetje bovenop indrukken, kan met vingernagel of huissleutel o.i.d. Loopt dan langzaam leeg.
Dank voor je review! Nuttig. Inmiddels heb ik ook van andere reviewers begrepen dat Presta-pompen vaak toch niet, of niet goed, werken met de Clik Valve.sjefke schreef: ↑wo 12 nov, 2025 18:27Even een update: het werkt zoals Schwalbe claimt. Twee opmerkingen: het bijgeleverde tooltje om binnenventiel eruit te draaien en het clik ventiel erin te draaien past slecht, zeg maar: niet. Binnenventiel kan heel vast zitten. 2. Even snel band leeg laten lopen valt ook tegen. Daarvoor moet je het kleine pinnetje bovenop indrukken, kan met vingernagel of huissleutel o.i.d. Loopt dan langzaam leeg.
Dat maakt het lastig, want de Clik Valve-pomp werkt ook niet met Presta-ventielen. Ik koop onderweg nog wel eens een binnenbandje als ik mijn laatste reservebandje heb gebruikt, en voor het geval die alleen met Presta verkrijgbaar zijn, zou ik voor de zekerheid dus twee pompjes bij me moeten hebben.
Daarnaast is het enige van de genoemde problemen met Presta-ventielen dat ik herken dat van de losdraaiende kern. Héél irritant als je net 1.000 slagen met je minipompje hebt gemaakt om je band weer op 100 PSI te krijgen.
Echter, dit doet zich tot nu toe bij mij alleen voor bij sommige Schwalbe SV15's, dus als ik overstap naar Continental kan ik dat ook oplossen binnen het Presta-universum.