Ik ben om, heb een andere pompkop op mijn vloerpomp gezet en er staan nu 6 fietsen in onze schuur met clik valve ventielen.
Geen dopje er afschroeven, ventiel openschroeven, pomp er op, pomp er af, ventiel dicht schroeven, dop er op schroeven maar dop er af trekken, pomp er op, pomp er af, dop er op, met een clik valve pompkop pomp je makkelijker meer lucht er in.
En een schrader [hand]pomp past er ook op zolang je geen schroef verbinding hebt, helaas geeft de clik valve wel meer weerstand op je gewone pomp, duidelijk te merken met je handpomp, de veer die het ventiel dicht houd geeft duidelijk meer weerstand dan een gewoon ventiel.
Ik gebruik een Oneup 100cc EDC handpomp, niet met hun tools er in maar een Topeak Ratched ratel en bitjes, quicklink en kettingbreker, alles wat ik nodig heb zit in de pomp en die zet ik over op mijn fietsen, zo heb ik altijd mijn pomp en tools bij me op mn fiets.
Maar die pomp past alleen op schrader ventielen, dus de adapter van clik valve past niet dus heb een adapter van auto ventiel naar hollands gepakt, het binnenwerk er uit geboord met boortje 3mm en die past op de adapter en dan weer in mijn handpomp, zou ook zo op je digitale drukmeter passen.
Past niet helemaal lekker want er zit een opstaande rand onder het smalle stuk, die er met een dremel afgeslepen, kon hem gelijk testen zondag want een ventiel van mijn gravel begon te lekken en het pompen met de adapter gaat een stuk lichter op een clik valve ventiel want die houd het ventiel open, betekent wel eerst de adapter in je pomp of drukmeter en dan op het ventiel want anders loopt je band erg snel leeg.