Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Compliment voor het WF tijdschrift! - Forum Wereldfietser

Compliment voor het WF tijdschrift!

Vanmorgen had ik er tijd voor: de nieuwste editie van het WF tijdschrift rustig lezen. Ik bladerde gelijk naar het thema 'Fietsen met beperking'. Maar liefst zes artikelen, en allemaal heel verschillend. Wat mooi om te lezen hoe degenen met een kwetsbaarheid/beperking op fietsvakantie kunnen gaan, en wat goed van de ouders en gezinnen (en in het geval van Amma 🐕: het baasje) die dit allemaal mogelijk maken! De verhalen lieten goed zien hoe mensen steeds nieuwe oplossingen bedenken om met veranderende omstandigheden om te gaan. Dank Klaartje en andere auteurs voor jullie bijdragen!
Daar ben ik het volledig mee eens.
Complimenten aan de redactie die zo'n schitterend en goed leesbaar blad maken.
Deze zal geen discussie opleveren:
benen.JPG
🤣 sorry, kon het niet laten
Ik meen mannenbenen te zien, maar wat doet het ertoe! het zijn echte fietsbenen en het is brainwashing van deze tijd dat iedereen een mooie bikinilijn zou moeten hebben.

Maar verder ook complimenten voor de inhoud!
Gisteren het tijdschrift nieuwe stijl mogen ontvangen. Complimenten hoor, ziet er prachtig uit :D
Hallo allemaal,
recentelijk heb ik me aangemeld als nieuw lid (was al langer lezend en off-line)
Ben enkele jaren geleden besmet met vakantie-fietsen en heb al mooie trippen gemaakt (naar italie gefietst, maasroute en tour de bourgogne) uiteraard ook in nederland weekenden weg, 11-stedentocht etc. etc.

eerste uitgave van het blad ontvangen, en kan me hier bij aansluiten, complimenten!!
Ben ik als zeer ervaren grafisch vakman helemaal niet mee eens.
Te kleine en dunne letters, moeilijk leesbaar.
Wie deze topic nog niet gelezen heeft:
viewtopic.php?t=41137#start
Marjan schreef:
wo 12 apr, 2023 19:15
Ik meen mannenbenen te zien, maar wat doet het ertoe! het zijn echte fietsbenen en het is brainwashing van deze tijd dat iedereen een mooie bikinilijn zou moeten hebben.

Maar verder ook complimenten voor de inhoud!
Sommigen konden het niet laten om commentaar te geven op mijn ingebrande sandaal voeten met de vakantie. :lol:
Ik zeg altijd maar, heerlijk luchtig en krijgen ze nog eens wat zon ook.
Martin E. van Doornik schreef: Ben ik als zeer ervaren grafisch vakman helemaal niet mee eens.
Te kleine en dunne letters, moeilijk leesbaar.
Wie deze topic nog niet gelezen heeft:
viewtopic.php?t=41137#start
Word moeilijk lezen zonder machtiging.
Het is het ledenblad van de vereniging, dus logisch dat het op het besloten ledendeel van het forum staat. Als je lid bent, moet het mogelijk zijn dat egens te melden zodat je toegang krijgt. Ik weet niet meer hoe ik dt lang geleden gedaan heb.
Deze discussie zou inderdaad thuishoren in het ledengedeelte. Ben bang dat het 'beheer' daarvan niet meer op orde is. Dus ik doe ook een crosspost...

Ik ben absoluut niet te spreken over de nieuwe vormgeving, zoals ik al in het andere topic aangaf. Het contrast is absurd laag, vanuit toegankelijkheid is dit absoluut niet goed. Los van smaak en voorkeuren. Te weinig contrast, de kleine en dunne letter.

Het font van de normale tekst is mij echt te klein en dun. Het afwijkende font, toelichting op de foto's, leest nog slechter. De tussenkoppen, door het dikke maar zeer uitgerekte lettertype, niet fijn.
En dan de gekleurde pagina's. In dezelfde kleur tekst erop, dan moet de letter wel groot en veel donkerder (of lichter). Dus die mooie groene pagina kan echt niet zo.

Ja, ik ben brildragend, maar ook nog heel ver van mijn pensioen.
Jarno schreef:
vr 24 okt, 2025 09:14
Deze discussie zou inderdaad thuishoren in het ledengedeelte. Ben bang dat het 'beheer' daarvan niet meer op orde is. Dus ik doe ook een crosspost...

Ik ben absoluut niet te spreken over de nieuwe vormgeving, zoals ik al in het andere topic aangaf. Het contrast is absurd laag, vanuit toegankelijkheid is dit absoluut niet goed. Los van smaak en voorkeuren. Te weinig contrast, de kleine en dunne letter.

Het font van de normale tekst is mij echt te klein en dun. Het afwijkende font, toelichting op de foto's, leest nog slechter. De tussenkoppen, door het dikke maar zeer uitgerekte lettertype, niet fijn.
En dan de gekleurde pagina's. In dezelfde kleur tekst erop, dan moet de letter wel groot en veel donkerder (of lichter). Dus die mooie groene pagina kan echt niet zo.

Ja, ik ben brildragend, maar ook nog heel ver van mijn pensioen.
Even de foto’s toevoegen?
Ik kan niet beoordelen of het tijdschrift goed leesbaar is, want ik ontvang dat al een tijd niet meer. Wel viel me al eens op dat de forum header niet is ontworpen volgens de 'normen' van goede leesbaarheid (dunne tekens en slecht contrast).

Ik kan me voorstellen dat de lezers van het tijdschrift en de gebruikers van het forum vergrijzen. De meeste mensen krijgen rond of na hun 50e moeite met lezen. Men heeft meer behoefte aan contrast. Zeer dunne letters en tekst en achtergrond in dezelfde kleur zijn dan niet handig.

Tips voor een goede leesbaarheid van gedrukte tekst:
https://www.oogvereniging.nl/standpunte ... kte-tekst/
Wouw,
Wat een mooi tijdschrift!
Ziet er niet alleen super uit, het lijkt (of eigenlijk is het volgens mij gewoon zo) dat er veel en veel MEER INHOUD in is gekomen. Chappeau!
Nee, het is kleiner en dan heb je dus meer papier nodig voor dezelfde inhoud, of er zijn meer plaatjes dan praatjes, daar ben ik nog niet over uit.
Ik vind positief dat buitenzijde niet meer op glanzend papier is.
De pagina lay-out vind ik een verbetering: icoon links boven met onderwerp, soms verticale tekst langs foto,..
De verenigingsinfo is nu veel overzichtelijker.
Het 5-jaren plan is visueel voorgesteld, waardoor je er toch even naar gekeken hebt, dat gebeurd wel minder als het een gewone tekst is,
De pagina van mensen die op reis zijn is overzichtelijker geworden (ook al mocht die voor mij achterwege blijven).

Over het suboptimale lettertype,.. kan ik me niet zo goed uitspreken. Met bril is het alleszins leesbaar. Moesten er meer opmerkingen komen kan dit herbekeken worden. Alhoewel het me niet duidelijk is of je enkel het lettertype kan aanpassen zonder een grote la-yout aanpassing te doen (wat je waarschijnlijk niet opnieuw wilt doen).

Iets wat ik niet onthouden heb: Zit het vernieuwde tijdschrift nu nog in een cellofaan verpakking of is dat al papier geworden. Indien (nog) geen papier zou ik toch willen voorstellen om deze verandering te overwegen.

Al bij al. gefeliciteerd met de vernieuwing.
De verpakking is gemaakt van composteerbaar plastic, wat in de meeste gemeenten betekent dat het bij de rest van het plastic moet. Of het daarmee ook gerecycled kan worden durf ik niet te zeggen.