Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsalarm - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsalarm

stelvio73 schreef:
za 18 okt, 2025 16:46
jameslewis schreef:
za 18 okt, 2025 09:36
Dank voor alle reacties. Ik heb ook van meerdere mensen gehoord over de [...]
Het valt me op dat je gelijk na het aanmelden als lid van dit forum een vraag stelt, en vervolgens een product aanprijst.
Ik snap niet wat u bedoelt. Ik ben zelf nog zoekende naar de beste oplossing en daardoor op dit platform mijn vraag gesteld. Ik heb nog niks besteld. Vrij apart dat u meteen zo'n beschuldiging maakt. Ik ben gewoon een fietsliefhebber die graag wil dat zijn fiets niet wordt gestolen.
Sportivo Stelbent schreef:
za 18 okt, 2025 14:57
Er zullen vast wel goedkopere modellen zijn van andere merken, maar ik kwam dit tegen bij Bol.com.
Een airtag vrijwel onherkenbaar/onzichtbaar kunnen verstoppen.
De Knox Scout Bike Alarm is natuurlijk geheel opvallend zeker met de gele waterdichte hoes.

En jawel, hier een gevonden van XON bij Lofti voor een fractie van de prijs hierboven.

Nog een bij Bol.com, van BlueTime, iets goedkoper dan de eerder genoemde airtaghouder bij Bol.
Dank deze ga ik zeker aanschaffen. Het beste zou zijn een airtag + alarm.
za 18 okt, 2025 19:59
stelvio73 schreef:
Het valt me op dat je gelijk na het aanmelden als lid van dit forum een vraag stelt, en vervolgens een product aanprijst.
Nou dát is een Hartelijk Welkom op dit forum vind je ook niet James?! :D
Tsja..
John Jongerius schreef:
za 18 okt, 2025 20:30
Ik snap niet echt wat een airtag houder met de vraag naar een fietsalarm te maken heeft. Bij een alarm gaat een hard geluid af bij beweging. Heeft een airtag dit ook? Anders is het geen diefstal preventie maar werkt het alleen als je fiets al weg is.

Ik vind persoonlijk de Knog Scout een geweldige prijs kwaliteit verhouding hebben:

*Trillings detectie met luid alarm
*Koppeling met zoek mijn Iphone (net als airtag)
*Oplaadbaar via usb poort
*Instelbare gevoeligheid via de Knog app
*Uitschakelen terwijl je je iphone in je zak hebt
*Montage onder bidonhouder mogelijk
*Speciale slot schroeven zodat ze hem niet even snel verwijderen

Ik denk dat weinig andere systemen dezelfde kwaliteit leveren voor slechts een paar tientjes..
Maar je betaalt wel 50 euro voor deze Knog. Voor dat andere alarm ben je maar 17,50 kwijt. Ik zie alleen maar positieve reviews. Heb echt goed onderzoek gedaan.
Flix schreef:
zo 19 okt, 2025 12:58
Als ik die Loxure zie, dan denk ik: één flinke tik met een hamertje of zo op de luidspreker en het ding geeft geen kik meer. Zie ik dat fout, of zou dat idd het geval zijn?
Ik heb al een perfecte fiets gevonden op mijn fiets. Onder m'n zadel! Niemand die het ziet :)
Zal een fotootje maken zodra ik het alarm binnen heb
jameslewis schreef:
ma 20 okt, 2025 10:39
Er zullen vast wel goedkopere modellen zijn van andere merken, maar ik kwam dit tegen bij Bol.com.
De Knox Scout Bike Alarm is natuurlijk geheel opvallend zeker met de gele waterdichte hoes.

En jawel, hier een gevonden van XON bij Lofti voor een fractie van de prijs hierboven.

Nog een bij Bol.com, van BlueTime, iets goedkoper dan de eerder genoemde airtaghouder bij Bol.
Een Knog Scout is een AirTag met fietsalarm in 1 dus precies wat je zoekt.
Headley schreef:
zo 19 okt, 2025 19:55
John Jongerius schreef:
zo 19 okt, 2025 13:45
Knog scout moet je gemiddeld 2 keer per jaar opladen dus dat valt mee. Gaat gewoon met een usb c kabeltje. Als dief zou ik een andere fiets pakken als er bij beweging een 100db alarm afgaat. Dit werkt preventiever als een AirTag want dan is de fiets al weg.
Helemaal mee eens. Gebruik dit ding zelf al enkele jaren.
Bij mijn laatste langere trip stond de fiets buiten, en door de hevig stromende regen ging het alarm af (stond redelijk gevoelig afgesteld). Is wel schrikken midden in de nacht, zo ook gans de camping :oops:
Dan maar enkele trapjes gevoeligheid minder ingesteld.

Je kunt het alarm op het "device" (is de knog op de fiets zelf) ook uitschakelen, dan wordt de camping niet wakker maar jij wel in de tent ernaast via de app op je telefoon. Maar dan verlies je het afschrikeffect natuurlijk ... keuzes ...
Goed om te horen! Dank voor alle reacties. Wat een leuk platform is dit :)
John Jongerius schreef:
ma 20 okt, 2025 10:42
jameslewis schreef:
ma 20 okt, 2025 10:39

Een Knog Scout is een AirTag met fietsalarm in 1 dus precies wat je zoekt.
Ha John, ja ik dacht dat eerst maar eigenlijk is het beter om de airtag op een aparte plek te hebben. Want stel je bent de dief.. het alarm gaat af. Dan ga je natuurlijk dat alarm proberen te verwijderen. En als hij die eenmaal heeft verwijderd dan is de airtag meteen ook weg. Dus eerder op een plek waar de dief het niet verwacht zoals een fietsbel.
Ik denk dat een gemiddelde dief echt niet een alarm gaat verwijderen terwijl deze staat te loeien. Ze pakken dan wel een minder goed beveiligde fiets en dat is wat je wilt bereiken.

Via een telefoon kan je precies zien dat er een AirTag in de fiets aanwezig is dus dan hoeven ze alleen even te kijken waar deze verstopt zit. De diefstal preventie waarde van een AirTag is dus minimaal.

Je schrijft over de vele goede reviews van het Loxure fietsalarm maar waar vind ik die goede reviews van de Loxure want ik ben wel benieuwd?

Ik zou hem dan via AliExpress of Temu bestellen voor een paar euro want Loxure plaatst er alleen een eigen sticker op.
Ben wel benieuwd; hoe vaak worden er nu ECHT vakantiefietsen gestolen?

Beste remedie is nog steeds een beetje gezond verstand gebruiken omtrent de locatie van het 'parkeren' van je fiets.

Verder ben ik ook nog steeds van mening dat een vakantiefiets die helemaal volhangt met volle tassen; inclusief je vieze drogende fietsbroeken op de bagagedrager; totaal niet interessant is voor het dievengilde. Veel te zwaar en daardoor te veel moeite...
jameslewis schreef:
ma 20 okt, 2025 10:37
stelvio73 schreef:
jameslewis schreef:
za 18 okt, 2025 09:36
Dank voor alle reacties. Ik heb ook van meerdere mensen gehoord over de [...]
Ik snap niet wat u bedoelt. Ik ben zelf nog zoekende naar de beste oplossing en daardoor op dit platform mijn vraag gesteld. Ik heb nog niks besteld. Vrij apart dat u meteen zo'n beschuldiging maakt. Ik ben gewoon een fietsliefhebber die graag wil dat zijn fiets niet wordt gestolen.
Mijn excuses!
In het verleden zijn wel eens berichten geplaatst door nieuwe forumleden die (in het eerste of vervolgbericht) productmarketing of urls naar 'foute' websites bevatten. Mijn wantrouwen stond daardoor wat te strak afgesteld.

Ik ben blij te lezen dat er al goede adviezen zijn gegeven waar je iets mee kunt!
Polariteit schreef:
ma 20 okt, 2025 10:55
Mij gelukkig nooit overkomen en ik ken ook niemand die het meemaakte. Hoop het, natuurlijk, ook niet mee te maken. Een alarm weet ik niet of ik dat wel wil. Wel zit ik te denken aan de aanschaf van een Airtag. Je kunt hem dan in ieder geval traceren.
John Jongerius schreef:
ma 20 okt, 2025 10:52
Ik denk dat een gemiddelde dief echt niet een alarm gaat verwijderen terwijl deze staat te loeien. Ze pakken dan wel een minder goed beveiligde fiets en dat is wat je wilt bereiken.

Via een telefoon kan je precies zien dat er een AirTag in de fiets aanwezig is dus dan hoeven ze alleen even te kijken waar deze verstopt zit. De diefstal preventie waarde van een AirTag is dus minimaal.

Je schrijft over de vele goede reviews van het Loxure fietsalarm maar waar vind ik die goede reviews van de Loxure want ik ben wel benieuwd?

Ik zou hem dan via AliExpress of Temu bestellen voor een paar euro want Loxure plaatst er alleen een eigen sticker op.
Ja dat dacht ik dus ook. Bij Loxure is het alarm 17,50. Dat vind ik echt heel erg te doen. En krijg dan ook garantie en kan het alarm terugsturen. En heb nu het alarm met bevestigingsset gekocht die zie ik niet op de chinese site. Ik laat je weten als ik het alarm heb getest!
stelvio73 schreef:
ma 20 okt, 2025 11:06
jameslewis schreef:
ma 20 okt, 2025 10:37
stelvio73 schreef:

Mijn excuses!
In het verleden zijn wel eens berichten geplaatst door nieuwe forumleden die (in het eerste of vervolgbericht) productmarketing of urls naar 'foute' websites bevatten. Mijn wantrouwen stond daardoor wat te strak afgesteld.

Ik ben blij te lezen dat er al goede adviezen zijn gegeven waar je iets mee kunt!
Excuses aanvaard en snap wat u bedoeld
John Jongerius schreef:
ma 20 okt, 2025 10:52
De diefstal preventie waarde van een AirTag is dus minimaal.
Sterker: die waarde is nul! Een AT zit er niet op ter preventie, want je 'verstopt' 'm juist, maar om de kans op het terugvinden van de fiets na diefstal, of verplaatsen of, wat iemand dan ook met jouw fiets heeft gedaan, te vergroten.

Polariteit schreef:Ben wel benieuwd; hoe vaak worden er nu ECHT vakantiefietsen gestolen?
Verder ben ik ook nog steeds van mening dat een vakantiefiets die helemaal volhangt met volle tassen; inclusief je vieze drogende fietsbroeken op de bagagedrager; totaal niet interessant is voor het dievengilde.
Ook mijn idee; een vakantiefiets ziet er na een paar dagen uit als het spreekwoordelijke winkelwagentje van een stads-dakloze, en niemand gaat zich daar aan wagen. In ieder geval is zo'n fiets nauwelijks meer herkenbaar als een waardevol artikel.
De gevallen van diefstal waarover ik heb gehoord, waren inderdaad allemaal 'lege' fietsen op bv de camping.
En in dergelijk geval kan zo'n fietsalarm weer zijn nut bewijzen.
Polariteit schreef:
ma 20 okt, 2025 10:55

Beste remedie is nog steeds een beetje gezond verstand gebruiken omtrent de locatie van het 'parkeren' van je fiets.
Vorig jaar stond ik in een met camera's beveiligde fietsenstalling van NS (Voorburg) om mijn fiets te stallen. Een echtpaar stond te kijken naar een lege plek in de stalling waar eerder een van hun 2 elektrische fietsen stond. Op slot uiteraard. Er lag een plasje bloed en ook bij de uitgang waren bloedsporen. Met een slijptol op accu zou het niet veel minuten moeten duren om de meeste sloten door te slijpen. Met kniptang is het mij weleens in minder dan 1 minuut gelukt bij mijn eigen fiets. Ook in een beveiligde fietsenstalling maar dan in Gouda.

Ik weet niet of gezond verstand en keuze locatie fietsdiefstal geheel voorkomen kan worden.
Of een fietsalarm erbij gaat helpen? Mogelijk als je zelf in de buurt van je fiets bivakkeert. Je zelf het alarm kan horen.

Mij leert met alarmen die in een stedelijke bebouwing afgaat de meeste mensen niet of nauwelijks boeit. Dus als afschrikking is het mogelijk geen afdoende middel.
Ik denk dat weinig wereldfietsers (dat is tenslotte de doelgroep van dit forum) hun reisfiets op het station gaan parkeren. Maar als ik ‘s nachts in een tent lig te slapen dan hoor ik niet als iemand aan mijn fiets loopt te rommelen.

Je zet hem tenslotte ook niet even lekker aan de scheerlijnen vast en dan kan een alarm met een goede instelbare bewegingsdetectie toch net even wat meer nachtrust geven.
Waar is de fiets van jameslewis gestolen?