De remschijf is voor zover ik kan zien recht. Ik zie ook niet dat het wiel scheef staat, maar dat vind ik lastig te controleren, gezien de twee verschillende kanten (Tuggnut vs QR). Als in: ik heb geen referentiepunt om het aan af te zien, volgens mij.
Ziet de rem en de positie van de remblokjes er wel goed uit, volgens jullie? Of zou de ene kant nog verder naar buiten moeten (wat dus niet kan)? Foto van de rem op z'n plek lukte me niet, sorry.
Ik heb over de goedkope mechanische schijfremmen van mijn mountainbike nooit zo nagedacht, dat was gewoon rem inknijpen, beetje stellen en verder nooit gedoe

De standaard wordt ook nog leuk, trouwens. Geen mounts, Rohloff zit op de enige andere mogelijke plek achterop en de stangen zijn te dun/kwetsbaar. Maar thuis moet-ie toch echt een stevige standaard hebben, want ik kan 'm nergens tegenaan zetten en 'm ergens in zetten gaat ook niet (wordt vaak verplaatst enzo). Clickstand vertrouw ik daar niet voor, niet met iedereen die dat ding potentieel om kan gooien. Daarnaast ben ik echt afhankelijk van dat ding geraakt op open kampeerplekken, zeker als ik moet in-/uitpakken. Of als ik überhaupt van de fiets wil stappen als de boel zwaarbeladen is en mijn heup niet meewerkt. Kortom, standaard is (voor mij!) essentieel, maar hoe ga ik dat doen?