Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 20 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

387 berichten
Mooi fietsje! Aluminium?
non-fixie schreef:
vr 03 okt, 2025 13:05
Mooi fietsje! Aluminium?
Geheel aluminium. Dit was echt wel een leuke vondst!
Sinds mijn thuiskomst uit Zwitserland niet veel, maar wel twee vlaggetjes van Zwitserland en Liechtenstein op mijn fietsframe geschilderd. De gewone vlaggetjes zijn 25 x 40 mm, maar aangezien de Zwitserse vlag altijd vierkant is, heb ik voor deze 30 x 30 mm gekozen, om hem niet te klein uit te laten vallen.
Wegens ruimtegebrek nu vooraan op de stuurbuis. Bij elkaar opgeteld al 16 landen! 8)
20250920_101625-kl.jpg
fl78 schreef:
vr 03 okt, 2025 13:31

Duralinox, dan. Moeilijk te zien op mijn telefoon, maar het lijkt me de damesversie van de 979. Zeldzaam ding. Het herenmodel was meer dan behoorlijk succesvol.

Veel plezier ermee! Ik hoop hem nog eens terug te zien.
non-fixie schreef:
do 18 sep, 2025 21:11
Dank je! Het crankstel is een Stronglight 99, gelukkig al standaard aanwezig op deze fiets, met een BCD van 86mm.

Een van mijn favoriete crankstellen: licht van gewicht en heel flexibel qua toepassing. Ze zijn oorspronkelijk veelal als triples geleverd, maar ook prima inzetbaar als 'compact double', zoals in dit geval. Nu 48/32, maar als het moet kun je naar een 28T binnenblad.
Trappers met Franse draad?
Ik vind trouwens dit type dames frames de mooiste, altijd mooier dan heren frames.
Poppink schreef:
vr 03 okt, 2025 22:48
Trappers met Franse draad?
Ik vind trouwens dit type dames frames de mooiste, altijd mooier dan heren frames.
Die op de Gitane hebben inderdaad Franse draad, maar de meeste die je hier vindt hebben Engelse draad.

Amerikaanse mannen die op een mixte rijden beweren altijd dat mixte "unisex" betekent. FWIW.
non-fixie schreef:
vr 03 okt, 2025 20:21
fl78 schreef:
vr 03 okt, 2025 13:31

Duralinox, dan. Moeilijk te zien op mijn telefoon, maar het lijkt me de damesversie van de 979. Zeldzaam ding. Het herenmodel was meer dan behoorlijk succesvol.

Veel plezier ermee! Ik hoop hem nog eens terug te zien.
Was ook even vlug een foto. Kan eens betere detail foto,s maken. Het is een Dames model en in zeer nette orignele staat. Ben er erg blij mee inderdaad!