Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1900 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38085 berichten
Stimmt, mijn fiets stond nog op Zwitsers grondgebied met Liechtenstein aan de overkant. Een grensgeval dus boven de nog jonge Rijn.
20250910_152704.jpg
Slaap nu op de jeugdherberg van Vaduz. Man, wat heb ik vandaag een spectaculaire fietstocht gemaakt! Mijn twee camera's werden er moe van. Langs de Walensee ook m'n helmcamera ingeschakeld.
De volgende is voor jou.
Voor de vroege vogels een mooie puzzel. Het is in Spanje. Waar ?
P1050750.JPG
!Demasiado difícil!
Daar wil nog eens heen. Het paleis in Granada zag ik laatst een mooie documentaire over.
moeilijk maar is het misschien deze: CANALES (156 m) de 2e op deze site
https://www.spancold.org/las-5-presas-m ... de-espana/
Nee, die is het niet, al lijkt het aanzicht van de dam er wel op.
Om het zoekgebied wat te beperken : het is in Andalusie.
Ik kwam daar langs omdat ik de waterscheiding tussen rivieren die naar de Atlantische kant stromen en de rivieren die naar de Middellandse Zee stromen volgde. Niet precies, maar ongeveer. De plek van het plaatje ligt dus dicht bij de waterscheiding. De dam ligt in een zijrivier van de Guadalquivir.
math schreef:
do 11 sep, 2025 16:46
.... De plek van het plaatje ligt dus dicht bij de waterscheiding. De dam ligt in een zijrivier van de Guadalquivir.
Een dag later... Ik heb nog eens preciezer naar de kaart gekeken. De rivier waar de dam in ligt, ligt in het stroombekken van de Guadalquivir, maar komt niet rechtstreeks uit in de Guadalquivir. Het is een zijrivier van een zijrivier van de Guadalquivir
Muy dificil, kennelijk. De dam ligt in de Rio Castril. Wie komt met de plek/streetview ?
Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 sep, 2025 20:07
Hier is de volgende:
20250910_152345.jpg
Leuk zeg. Ben benieuwd naar je fotoverslag. Ik ben hier ook een paar weken geleden geweest, alleen dan aan de kant van Liechtenstein.
Pierre Noiret heeft de voorzet goed ingekopt. Beurt naar hem.
Afbeelding
Pfiets schreef:
ma 15 sep, 2025 00:14
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 sep, 2025 20:07
Hier is de volgende:
20250910_152345.jpg
Leuk zeg. Ben benieuwd naar je fotoverslag. Ik ben hier ook een paar weken geleden geweest, alleen dan aan de kant van Liechtenstein.
Zal ik later doen, maar ik ben nu ziek geworden, maag en darminfectie opgelopen tijdens de terugvlucht vanaf Zürich. Kotsmisselijk. Geen idee hoe.... Moet van de arts 10 dagen te bed houden.
Overigens prima fietstocht gehad, maar één kleine lekke band en tien minuten regen gehad. Lekker weer. Reuze aardige en hoffelijke mensen.
Het raad plaatje met die grote wasknijper: heb van alles geprobeerd maar noppes.. .
Gezien de roodbonte koeien en die boerderij links op de achtergrond, midden Nederland, Gelderland of Overijssel?
Ik heb ook allerlei zoektermen gebruikt voor die wasknijper maar geen enkel resultaat wat er ook maar iets op lijkt. Heb ook nog gekeken naar die hoogspanningsmast die voor mij wel beetje vreemde fundering heeft. Meestal zijn dat betonblokken, maar ook dat geeft geen verdere aanknoping.
Eerste ingeving was wel net als Martin dat het midden Nederland zou kunnen zijn. zonder verdere aanwijzingen komen we denk ik niet verder
Het zou misschien ook nog Belgie kunnen zijn. Heb na wat zoeken de wasknijper wel gevonden op een foto maar daarmee nog niet een idee waar. Staat op website van een wandelfan: https://www.wandelfan.be/715093_gekke-bankjes-onderweg
misschien iets naar beneden scrollen.
Tussen Brugge en Sluis?
Vanwege de populieren en het relief in het landschap, het stroomgebied van het voormalige Zwin.
Ik heb deze alvast gevonden.
Pfiets schreef:
ma 15 sep, 2025 00:14
Dank je, Pfiets. Ik heb vandaag op de laptop de foto's bewerkt en die vinden jullie nu in de rubriek Persoonlijke fotoalbums en films.
Ik hoop dat Pierre nog met aanwijzing komt anders zitten we wel heel lang naar de man in de wasknijper te kijken :wink:
WillyW schreef:
wo 17 sep, 2025 17:22
Ik hoop dat Pierre nog met aanwijzing komt anders zitten we wel heel lang naar de man in de wasknijper te kijken :wink:
Erg leuk is het natuurlijk niet om naar mij te kijken :D

Maar we zitten wel in het gebied van de grote rivieren in Nederland.