@Senior2
Het perspectief wat je geeft is bepaald niet onjuist. Veel mensen zijn niet in staat om hun fiets zelf te onderhouden en service is dan fijn. Dat je ze met zelf een goed inkomen wat gunt kan ik ook in komen. Idealiter ga ik ook liever naar een goede speciaalzaak in eigen stad, met tijd en deskundigheid, maar in veel plaatsen is die er niet.
Het perspectief van Accell moet zijn dat ze een supergoed functionerend low cost verkoopkanaal hebben. Voor veel mensen, ook op dit forum, is een aanschaf een grote post. Laat de fietsenmaker maar apart een servicepakket verkopen.
Een ervaring uit het verleden, ik overdrijf niet.
Enkele decennia terug kocht ik een Multicycle (geen Accell). Mijn vrouw ook, twee vakantiefietsen, aantrekkelijke order. Toen we een fietsenmaker hadden gevonden die het merk voerde begon deze spontaan met een litanie over Multicycle. Weinig relevante verhalen over het verleden. Over vertegenwoordigers. Over levertijden. Niks positief.
Na dit welwillend te hebben aangehoord heb ik een orderformulier ingevuld en hem twee sets A-merk fietstassen erbij kado afgetroggeld. Zoveel marge zat er nog gemakkelijk op. De mazzel voor Multicycle was dat we de fietsen in Doetinchem al hadden proef gereden. Maar daar mochten we als eindklant niet bestellen.
Hij heeft niets gedaan aan de werving van mij als klant. Geen verstand van fietsen en vakantie en kamperen. Hij was geen ambassadeur van het merk. Geen koffie. Pakte waarschijnlijk wel 30 procent van de verkoopprijs (min de fietstassen, dit keer).
Multicycle is failliet gegaan. Voor het onderhoud ben ik wel naar een ander gegaan.
Een aanbieder als Canyon werkt nu vooral online. Dure fietsen, die je toch regelmatig ziet.