Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fool-proof fiets voor lange reis - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fool-proof fiets voor lange reis

Klinkt goed! Dan betaal je niet gelijk de hoofdprijs voor een fiets. Succes met de verkoop van je huis!
Kun je niet beter je huis verhuren? Ik ben nu drie jaar op reis betaald door de huuropbrengst.
Pier.
Deze eisen kloppen 100 %

1 aanvulling banden 50 mm afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek All motion of met nog meer lekbestendigheid.
En vergeet tubeless

Ik zou voor Shimano gaan hebben 90 % van de markt grootste kans om reserveonderdelen te vinden.

En 3x9 of 3x 10 dan heb beste spreiding van heel klein naar groot

Frame materiaal staal of alu, staal kan onderweg nog gerepareerd worden alu niet

Kortom een klassieke randonneur ...
Leon schreef:
vr 01 aug, 2025 13:48
Op de ideale reisfiets heb je:
# Remblokjes die nauwelijks verslijten: Kool Stop (30.000 km hier)
# Een achterdrager die niet stuk gaat: Tubus
# Een trapas met het eeuwige leven: Shimano BBUNxx
# Bomproof velgen met 36 spaken: Exal TX19
# Als je een verstelbare stuurpen wil die wel bomproof is: Zoom
# Een petfleshouder
# Veel nokjes en montage-oogjes, ook aan de binnenkant van de vork voor een beugelloze lowrider als je dat wilt.
# Een ruim voldoende laag verzet (22-32)
# Voor de rest geen fancy dingen maar wel degelijk en niet lastig.

Is dat duur? Oordeel zelf.
viewtopic.php?p=477226
Ik zou ook een knoop doorhakken of je een recht stuur wil of racebocht afhankelijk hoe je handen polsen daarop reageren.

In zijn algemeenheid heeft een racebocht meer hand posities en kan je afwisselen dat is geen nieuws ga ik van uit.

Maar ik zie dat je een Denham stuur hebt , die je waarschijnlijk heeft geïnspireerd vandaar je voorkeur voor de world traveler, dus keuze al gemaakt .