Website van de Deutsche Bahn: Bahn.de
Kan je inclusief je fietsticket(s)/reserveringen boeken
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik fiets zo mogelijk op vlak terrein in Zwitserland, vanuit Zürich langs de Walensee tot Vaduz of Landquart en dan terug. Is mij bekende omgeving. Bij slecht weer pak ik de SBB wel._Peter_ schreef: ↑wo 16 jul, 2025 11:04Wat nu als er bergen op de weg zijn, ga je dan maar weer in Friesland fietsen? Sorry Martin, maar de kans dat het in Zwitserland regent is denk ik net zo groot als dat je thuis blijft. Dus fiets even dat kleine stukje naar Leer en geniet onderweg van het uitzicht.
Om daar nu het vliegtuig voor te pakken, dan moet je dus eerst op het vliegveld zien te komen, stel je voor dat het regent, pak je dan de auto?
(Het mag duidelijk zijn dat ik vliegen niet vindt kunnen binnen Europa)
Vanaf Utrecht kan natuurlijk ook.Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 16 jul, 2025 10:51Niet vanuit Utrecht/Arnhem? Anders moet ik vanaf Nieuweschans weer dat roteind naar Leer fietsen, wat als het regent....
Ik had niet verwacht dat die treinen nu al voor over een maand volgeboekt zijn eigenlijk. Wel goed dat ik dit topic nu lees.DaVinci schreef: ↑wo 16 jul, 2025 10:45Deze bijvoorbeeld voor heenreis op 20 augustus.
Instappen in Leer en overstappen in Hannover.
Ik zou zo snel mogelijk boeken. Op sommige tijden is de 2e klas voor gedeeltes volgeboekt.
https://int.bahn.de/nl/buchung/fahrplan ... dltv=false
Ben ook benieuwd. Met hoeveel mensen lig je (theoretisch) op de kamer?De tovenaar schreef: ↑wo 16 jul, 2025 11:14De Öbb nightjet gaat van Amsterdam ri. Basel, Zürich Innsbrūck of Wenen.
Boeken kan op hun site https://www.nightjet.com/nl/ticket-buchen#/home
Je kan ook een plaats voor je fiets selecteren, kost €10 extra.
Toevallig net een enkeltje Amersfoort Innsbrück (rechtstreeks) geboekt, kostte €107 pp incl fiets en slaapplek in prive minicabine wat niet duur is. Ontbijt op bed inbegrepen! Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Een impressie van deze trein in dit filmpje
Ik heb een mini cabine geboekt, dus maar voor één persoon
Ja, met die trein zijn we in 2022 ook teruggegaan, zijn toen in Appenweier (boven Offenburg) ingestapt. Afhankelijk van zin en tijd kunnen we ook nog een stukje Zwarte Woud meepakken.