door
Peter01 » ma 21 jul, 2025 09:52
RianGeenen schreef: ↑zo 20 jul, 2025 15:18
Dan ben ik benieuwd of mijn eigen theorie een beetje klopt: goedkope banden in de aanbieding zijn oude banden die dus eerder stuk gaan
Lijkt wel logisch, maar dan again, zou er een systeem moeten zijn waarop verkopers / magazijnbeheerders kunnen bijhouden wat de productiedatum van een band is.....
Overigens hebben deze banden mij 6 tientjes per stuk gekost

, dus geen aanbieding... Toch moet het een oudere batch zijn, bedenk ik me nu. Ik had immers al uitgevonden dat de 45mm variant in NL niet meer verkrijgbaar was. Volgens de website van Schwalbe is die variant niet meer in assortiment / wordt niet meer geproduceerd....
stelvio73 schreef: ↑zo 20 jul, 2025 15:23
[knip]
Is logischer dan 2003, want deze band is geloof ik pas in 2022 geïntroduceerd. Het is namelijk de opvolger van de Supreme, en ook die was er in 2003 nog niet.
Scherp, zou idd niet kunnen kloppen.
Voor mij is het dan ook nog maar een aanname hoor, dat die code gaat over de productie datum. Ik kan er simpelweg nergens een bron over vinden die het bevestigd, danwel uitlegt hoe het werkt.
Goeie tip, bedankt voor het delen:
Lijkt dan toch meer op fatigue cracks in mijn geval. Misschien toch met te lage druk gereden. De banden moeten minimaal 3 bar hebben, ik pomp voor altijd op tot 3,2 ~ 3,5 en achter tot 3,8~4,0. Maar ik heb de naald wel eens op 2,5 gezien toen ik een keer ging pompen. Met dit gekke voorjaarsweer (flinke temperatuur wisselingen) verliest de band ongemerkt sneller spanning.
Ik heb RoseBikes een mailtje gestuurd, benieuwd wat zij ervan zeggen.