Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 136 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2715 berichten
Nieuwe fiets aangeschaft,
Giant Anytour RS 2 2025,
Na wat afstelwerk aan zadel en stuur fiets hij als een trein,

Bijlagen

Giant_Tegenwind schreef:
za 07 jun, 2025 15:23
Nieuwe fiets aangeschaft,
Giant Anytour RS 2 2025,
Na wat afstelwerk aan zadel en stuur fiets hij als een trein,
Welkom, @Giant_Tegenwind!

Mooie kleur. En geen batterijen. :D

Ik wens je veel meewind!
Vreemde bagagedrager, want hij staat op maar één punt boven de achteras. Ik zie geen verbinding met de achtervork.
Met jouw vakantiebagage erop kiepert hij zo op straat om.
Martin E. van Doornik schreef:
za 07 jun, 2025 20:00
Vreemde bagagedrager, want hij staat op maar één punt boven de achteras. Ik zie geen verbinding met de achtervork.
Met jouw vakantiebagage erop kiepert hij zo op straat om.
Negatief, heeft een verbinding onderhet spatbord naar de achtervork,
vergelijkbaar met deze constructie.

Bijlagen

Weer wat nieuws! Nooit gezien.
Mijn nieuwste aanwinst is deze Giant Tracker van Marktplaats.
Ik heb de fiets gekocht vanwege de naam en de mooie kleur.
20250702_113410_1.jpg
20250702_113401.jpg
20250702_121900.jpg
20250702_114214.jpg
Het was kopen zonder kijken en het resultaat valt me niet tegen.
Het frame is recht, de wielen zijn rond en hebben geen slag. De lagers willen graag nieuw vet maar robbelen niet, het balhoofd heeft geen middenstand, de spaken zijn zonder roest, de tandwielen zijn erg versleten en de ketting is nieuw.
De vorige eigenaar heeft er een nieuwe ketting op laten zetten en nu slaat de ketting steeds over (rara.....)
Ik heb op Marktplaats een Brooks Flyer en een Tubus Cosmo drager op de kop getikt en moet nu op zoek naar nieuwe tandwielen voor en achter of een hele nieuwe cranckset.

Kan zomaar een leuke vakantiefiets worden.
Poppink schreef:
wo 02 jul, 2025 23:09
Kan zomaar een leuke vakantiefiets worden.
Leuk! Een frame waar je veel kanten mee op kunt, qua opbouw. Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ik kan wel wat advies gebruiken over een nieuwe cranckset (uiteraard niet zwart maar zilverkleur).
Of voor nieuwe tandwielen kopen (die zijn tegenwoordig alleen maar in het zwart leverbaar) of een cranckset.

Als je wat weet, laat het alsjeblieft horen.

EDIT
Het is 3x7 en 3x7 zal het zijn.
Leuk project! Dat soort fietsen vind je voor nop en dan moet je er wat mee.

Begrijp dan dat de keuze is gevallen op behoud van 3x9 (of 3x iets anders, wat is het). Wil je gek doen dan kun je ook redelijk voor 1x11 gaan. Keertje wat anders :)
Misschien heeft de fietsenmaker nog wat in de aanbieding (www.defietsenmaker.nl)
Grandonneur schreef:
do 03 jul, 2025 15:19
Leuk project! Dat soort fietsen vind je voor nop en dan moet je er wat mee.
Diepte investering tot nu toe:
Giant 30€, Brooks 46€, Tubus 50€.

Voor mijn dochter heb ik een aantal jaren geleden een Cube aangeschaft en opgeknapt.
Haar budget was 200€ en voor 206€ is het gelukt. Compleet met nieuwe banden, nieuwe spatborden, tandwielen, ketting, nieuwe drager en snelbinders.
Gekocht bij Rose.
Daar heb ik het woord Preiswert geleerd. Dat is iets heel anders dan Billig.
Sindsdien is het woord goedkoop uit mijn woordenboek geschrapt en vervangen door voordelig.

Ze gaat er over 2 weken weer met de Cube op fietsvakantie en heeft suggesties voor een andere fiets tot nu toe van de hand gewezen.
Haar enige kosten waren vorig jaar nieuwe remblokjes voor de mechanische Shimano schijfremmen.

Ik zie op dit forum regelmatig vragen voorbij komen voor een vakantiefiets en dan denk ik (net zo als anderen op dit forum ook adviseren) : koop een eenvoudige fiets van bijvoorbeeld VSF of een knappe fiets van Marktplaats, ga lekker op vakantie en bedenk een of twee jaar later wat je droomfiets zal zijn.
RianGeenen schreef:
do 03 jul, 2025 15:26
Ik ben fan van oude Giants. En geen fan van zwarte crankstellen.

https://cnc-bike.de/basic-rennradkurbel ... -1851.html

https://cnc-bike.de/wave-3x89-fach-kurb ... 21245.html
Die eerste: Wat is die mooi!
Die tweede: wat kloppen de tandwielen met wat er nu op zit!
Dank je RianGeenen!
Poppink schreef:
do 03 jul, 2025 14:43
Ik kan wel wat advies gebruiken over een nieuwe cranckset (uiteraard niet zwart maar zilverkleur).
(...)
Zwart, zilver of een combinatie. Dat zijn de opties, en ik heb er zelf vorig jaar behoorlijk mee geworsteld. Vanwege mijn liefde voor klassiek spul is zilver uiteraard mijn standaard, maar bij een tweetal projecten ben ik daarvan afgeweken.

Voor de opbouw van mijn Champion Mondial had ik een tweekleurige Shimano-derailleur liggen, evenals een tweekleurig Gipiemme-crankstel. Met best veel moeite heb ik uiteindelijk iets weten samen te stellen dat - in mijn ogen in ieder geval - enigszins gebalanceerd oogt. De zwarte drinkbus is dan ook geen toeval :wink:
IMG_20250618_103423782_HDR.jpg
Bij de ombouw van de deze oude Giant voor mijn meisje, met zijn sloping bovenbuis, lag zwart meer voor de hand. Zoals je al hebt gezien is daarin veel meer te krijgen, ook voor een leuke prijs, en het ziet er meteen ook véél moderner uit.

De opvallende delen, zoals de Alivio-derailleur en het FSA-crankstel heb ik nieuw gekocht, maar het meeste had ik al liggen:
IMG_20241026_142917729_HDR.jpg
non-fixie schreef:
do 03 jul, 2025 19:53
Poppink schreef:
do 03 jul, 2025 14:43
(...)
Zwart, zilver of een combinatie. Dat zijn de opties
153246490682_2e50c1ad1c_k_1_1_1_1_1.jpg
RianGeenen schreef:
do 03 jul, 2025 20:31
Afbeelding
Ik had die verdrongen, en eigenlijk gehoopt die na 1990 niet meer te hoeven zien. :shock:
1990.jpg