Ik heb besloten dat ik voor de conversie van mijn fiets naar elektrisch een Bafang kit ga kopen, dan kan ik alles wat nu op mijn fiets zit behouden en de motor ontlast de aandrijflijn. Nu hebben ze dus bij ebikesets een complete kit dus met een kant en klaar achterwiel met een breedte van 138mm. De dropouts op mijn fiets hebben echter een binnenwerkse maat van 135mm. Vroeger toen we allemaal nog op stalen fietsen reden heb ik de achtervork wel eens wijder gemaakt maar ik weet niet hoe aluminium daar op reageert. Het is maar 1,5mm aan elke kant dus dat moet geen probleem zijn lijkt mij maar ik wil het toch even zeker weten. Kan ik het zaakje gewoon een beetje naar buiten trekken aan beide kanten?
Heb je een link naar de productspecificaties van het model dat je op oog hebt? Ik durf namelijk met enige zekerheid te stellen dat die motor ontworpen is voor een frame met 135 mm tussen de achterpoten. Je zou het de verkopende partij kunnen vragen.
Daarnaast zou ik een aluminium frame niet proberen te buigen. Ik zou een lang verhaal op kunnen houden over spanningsrelaxatie maar de samenvatting is: niet doen.