Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dubbele fietstas die per tas minstens 15kg aankan - Forum Wereldfietser

Dubbele fietstas die per tas minstens 15kg aankan

Hallo, ik heb bij de Action de bekende Walfort dubbele fietstas gekocht voor 8,95 euro, maar nu scheuren de 'straps' al af vanwege het gewicht dat ik meedraag. Dus ik heb fietstassen nodig die veel steviger zijn (qua inhoud rond de 40 liter, 20 liter per tas).

Het probleem is dat bij alle fietstassen online vrijwel nergens bij staat wat het draagvermogen in kg is...
Iemand een tip welke dubbele fietstas wel minstens 15kg per fietstas aankan? Waar moet ik op letten? Liefst ook niet extreem duur zoals Ortlieb... (liever een dubbele fietstas tussen de 30 en 90 euro).
fietsfan924 schreef:
zo 25 mei, 2025 13:31
wel minstens 15kg per fietstas
15 kg per fietstas, dus 30 kg in totaal achterop je fiets is wel erg veel. Los van het feit dat dat niet prettig zal rijden, denk ik dat er geen tassen zijn die dat aankunnen. Zelfs de sterke Ortlieb Back-Roller (40 ltr per paar) komt niet verder dan 9 kg per tas.
Ik doe het al jaren met de canvas fietstassen van ik denk basil.
En ik sleep ook genoeg mee. Maar 30 kilo is idd wel erg veel. Daar gaat mijn fiets van steigeren :)

Maar anders een krantentas (een echte, niet die namaak die ze tegenwoordig verkopen als XXL tas)
WillemT schreef:
di 27 mei, 2025 21:55
15 kg per fietstas, dus 30 kg in totaal achterop je fiets is wel erg veel.
M276 schreef:
wo 28 mei, 2025 07:21
.
Maar 30 kilo is idd wel erg veel.
Stel
- fietser - 75 kg
- fiets - 18 kg
achtertassen 30 kg
voortasje + wat drinken 5 kg
Dan sleep je zo 125 - 130 kg over de weg en dan een kleine helling, of 2, of de hele dag meerdere.
Ik moet er niet aan denken!
Vaude geeft op hoe zwaar je de tassen mag belasten, maar die zijn duurder dan wat je vraagt.

Ik kwam laatst dit merk tegen:
https://bakkiecycles.fr/en/collections/ ... ir-bakkies

Geeft geen gewicht op en veel duurder dan je budget maar wel praktisch.
WillemT schreef:
di 27 mei, 2025 21:55
fietsfan924 schreef:
zo 25 mei, 2025 13:31
wel minstens 15kg per fietstas
15 kg per fietstas, dus 30 kg in totaal achterop je fiets is wel erg veel. Los van het feit dat dat niet prettig zal rijden, denk ik dat er geen tassen zijn die dat aankunnen. Zelfs de sterke Ortlieb Back-Roller (40 ltr per paar) komt niet verder dan 9 kg per tas.
Er zijn nieuwe Ortlieb QL2.2 haken. Als je de QL2.2 haken op de tassen monteert, kun je de tassen laden to 12,5kg.
Bedankt allen voor de reacties :)
O enne, Ortlieb op Marktplaats kost een stuk minder dan nieuw.