Fraai, die Herkules. Ga ik eens langs fietsen.
schrikmolen bij Genderen, we moeten ook maar eens aan de overkant gaan wandelen of fietsen.

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Klopt. Vanaf daar gaat het meteen flink omhoog richting de Posbank. Richting Apeldoorn wordt het dan licht glooiend met veel variatie in omgeving en wegen.Grandonneur schreef: ↑wo 30 apr, 2025 10:16Dat is toch bij Rheden? Moet ik gauw weer eens naartoe, te lang geleden!
Ik heb in de loop der jaren veel in Twente gewandeld.
Absoluut! Zeker het noordoostelijk deel (fraai coulissen landschap). De vele havezaten, bergen (Paasberg, Kuiperberg, Tankenberg), watermolens (Bels, Frans, Singraven), het Springendal, de Mosbeek, de cirkels van Jannink, de Kroezeboom, standbeeld van dr. Schaepman en zo kan ik nog wel even doorgaan.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 03 mei, 2025 23:03Prachtig Twente, je kan hierbij de vakantiefolders van Corendon of Sunweb, enz. wel weggooien!
En voor fietsers en liefhebbers van fietsgeschiedenis is het monument voor wereldfietser Gerard Monnink, gelegen langs de Denekamperstraat tussen Oldenzaal en Denekamp, een bijzondere plek. Het staat op de locatie waar Monnink in 1936 zijn reisgenoot Toon Damhuis ontmoette. Die ontmoeting leidde tot hun gezamenlijke fietstocht naar Palestina en Egypte, vastgelegd in Monninks boek Met fiets en tent naar de Oriënt.WillemT schreef: ↑zo 04 mei, 2025 22:20Ik heb in de loop der jaren veel in Twente gewandeld.
Absoluut! Zeker het noordoostelijk deel (fraai coulissen landschap). De vele havezaten, bergen (Paasberg, Kuiperberg, Tankenberg), watermolens (Bels, Frans, Singraven), het Springendal, de Mosbeek, de cirkels van Jannink, de Kroezeboom, standbeeld van dr. Schaepman en zo kan ik nog wel even doorgaan.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 03 mei, 2025 23:03Prachtig Twente, je kan hierbij de vakantiefolders van Corendon of Sunweb, enz. wel weggooien!
Onderstaand uitzicht zal je wel kennen, de molen van Oude Hengel (korenmolen Ootmarsum) even voor zonsondergang.
IMG_2111-2025.jpg
Leuk, bedankt voor de info!J de Groote schreef: ↑ma 05 mei, 2025 08:04En voor fietsers en liefhebbers van fietsgeschiedenis is het monument voor wereldfietser Gerard Monnink, gelegen langs de Denekamperstraat tussen Oldenzaal en Denekamp, een bijzondere plek. Het staat op de locatie waar Monnink in 1936 zijn reisgenoot Toon Damhuis ontmoette. Die ontmoeting leidde tot hun gezamenlijke fietstocht naar Palestina en Egypte, vastgelegd in Monninks boek Met fiets en tent naar de Oriënt.
En tot slot, als alternatief voor de Limburgse heuvels om klimkilometers in de benen te krijgen, kan ik het WK-rondje van het NK Wielrennen in Ootmarsum uit 2014 aanraden. Een gevarieerd parcours met van alles wat: kasseien, een glooiend landschap, veel weilanden en open vlaktes. De route vind je hier: https://www.touretappe.nl/nk-wielrennen ... rsum-2014/WillemT schreef: ↑ma 05 mei, 2025 09:13Leuk, bedankt voor de info!J de Groote schreef: ↑ma 05 mei, 2025 08:04En voor fietsers en liefhebbers van fietsgeschiedenis is het monument voor wereldfietser Gerard Monnink, gelegen langs de Denekamperstraat tussen Oldenzaal en Denekamp, een bijzondere plek. Het staat op de locatie waar Monnink in 1936 zijn reisgenoot Toon Damhuis ontmoette. Die ontmoeting leidde tot hun gezamenlijke fietstocht naar Palestina en Egypte, vastgelegd in Monninks boek Met fiets en tent naar de Oriënt.
Dat NK werd verreden in de regen, dus de rondetijd van Sebastian Langeveld moet wel te kloppen zijn!J de Groote schreef: ↑di 06 mei, 2025 10:49En tot slot, als alternatief voor de Limburgse heuvels om klimkilometers in de benen te krijgen, kan ik het WK-rondje van het NK Wielrennen in Ootmarsum uit 2014 aanraden. Een gevarieerd parcours met van alles wat: kasseien, een glooiend landschap, veel weilanden en open vlaktes. De route vind je hier: https://www.touretappe.nl/nk-wielrennen ... rsum-2014/