Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drone probleem - Forum Wereldfietser

Drone probleem

Ik sta op het punt weer een jaar het lederen kruis aan te trekken en loop tegen een probleem aan .
Ik heb sinds kort een drone ; DjI Neo. Drone vliegt en filmt , video stuur ik met Quik Transfer naar mijn foto galerij om een blog te vullen. Video verschijnt in Google Foto's maar ; "kan video niet afspelen".
Veel zoeken en lezen , ik zou een APK -app nodig hebben maar welke ? Ik download APK -mirror maar krijg een hoop bagger binnen. Alleen foto's maken met de drone vind ik ook best maar die mogelijkheden zijn erg beperkt.
Telefoon is een Motorola 30.
Wat kan ik nog doen nu ik zo dicht bij de oplossing 'lijk te zijn' ?
Pier.
piviets schreef:
zo 27 apr, 2025 09:41
Ik sta op het punt weer een jaar het lederen kruis aan te trekken en loop tegen een probleem aan.
Het lederen kruis aantrekken?
piviets schreef:
zo 27 apr, 2025 09:41
Wat kan ik nog doen nu ik zo dicht bij de oplossing 'lijk te zijn' ?
Pier, jij weet het.
“Het lederen kruis aantrekken ”? Is dat ‘het zadel onder de kont plaatsen’?

Maar ik lees dat die Neo als video output MP4 gebruikt; dat moet toch overal op bruikbaar zijn?
We gaan er even van uit dat je de hier genoemde stappen al hebt uitgevoerd.
https://support.dji.com/help/content?cu ... US&lang=en

De uitdaging lijkt me eerder in Google-foto's te zitten, er zijn genoeg andere spelers zoals vlc die bijna alles lusten dat je daar beter naar kan kijken dan APK's uit mogelijk onbetrouwbare bron te gaan installeren.
https://www.videolan.org/vlc/download-android.html
Gebruik je de Android Telefoon ook om videofilmpjes te maken.
Ik doe dat wel en bewerkte deze met Adobe Premiere Element en speelde deze af met deze speler af. Kan heel veel soorten video bestanden aan.
Wat voor besturing gebruik Motorola voor video opnames.
Flix schreef:
zo 27 apr, 2025 11:09
Maar ik lees dat die Neo als video output MP4 gebruikt; dat moet toch overal op bruikbaar zijn?
Voor zover ik weet heb je binnen MP4 nog de keuze uit een aantal variabelen die niet door elk afspeel-device begrepen worden. De belangrijkste is daarvan de mate van compressie H.265 / H.264. Dan heb je de resolutie: 4K of HD. Tot slot zou de frame rate een issue kunnen zijn.
Flix schreef:
zo 27 apr, 2025 11:09
Voor zover ik weet heb je binnen MP4 nog de keuze uit een aantal variabelen die niet door elk afspeel-device begrepen worden. De belangrijkste is daarvan de mate van compressie H.265 / H.264. Dan heb je de resolutie: 4K of HD. Tot slot zou de frame rate een issue kunnen zijn.

Probeer eens HD (1920 * 1080) samen met H.264
Mijn reactie kwam er dubbel in, dus eentje verwijderd :-)
WimB schreef:
zo 27 apr, 2025 14:25
Gebruik je de Android Telefoon ook om videofilmpjes te maken.
Een telefoon is geen drone, de vraag ging over een drone.

Overigens, als een beetje leuk wil filmen met je telefoon kan je het beste een dedicated app nemen (bijvoorbeeld ProMovie of CameraP3). Bij filmen is het bijna een must dat je je witbalans kan vastzetten en liefst ook je belichting. Er is binnen een filmpje niets zo storend als een verschuivende witbalans, achteraf (anders dan bij een foto) niet makkelijke te corrigeren. Dat soort tweaken kan meen ik meestal niet met de standaard camera app.
Jongens, ik ben overweldigd door de respons.
Het lederen kruis is nog uit de tijd van wollen coursbroeken met leren zeem , liefst Italiaans hertenleer.
Sommigen reageren op de term video maken en dat is niet het probleem. De telefoon ontvangt dus een bestand dat ie niet lezen kan. Maar nu heb ik genoeg houvast om niet de drone in de ring te gooien. Ik ga de geboden technische stappen doorpluizen!!
Bedankt allemaal.
Pier.
Hier ook recent een Neo. Het is mijn eerste ervaring met een drone en ik wilde hem ook gebruiken om mezelf te laten volgen en filmen op de fiets. Om een lang verhaal kort te maken: het ding doet zijn werk niet goed. Stopt om de haverklap, of vliegt met horten en stoten. Bediening via de telefoon app is traag en de drone zelf vliegt heel langzaam met veel lawaai. Dat wordt toch echt een paar honderd euro neerleggen voor een betere vrees ik.
Ik heb de mini 4 pro en ben heel enthousiast ,
Al heel leuke filmpjes en foto's gemaakt.
Ook de tracking mode dat de drone je volgt werk goed.
Elke keer leer ik wat meer .
Als ik de filmpjes op mijn mobiel zet en via download naar de PC overzet geeft deze aan dat het bestand te groot is.
Ik wil de filmpjes graag delen op Facebook maar moet het bestand dus verkleinen.
Weet iemand wat een betrouwbaar/gebruiksvriendelijk app is om filmpjes te bewerken.

gr. Robert
Robert Winkelhuis schreef:
wo 30 apr, 2025 19:17
Als ik de filmpjes op mijn mobiel zet en via download naar de PC overzet geeft deze aan dat het bestand te groot is.
Dat is inherent aan video, grote zo niet zeer grote bestanden. E.e.a. hangt af van de gekozen resolutie (in jouw geval HD of 4K), de frame rate (aantal beelden per seconde), de mate van compressie (H.264 vs.H.265), de bitrate (de datastroom in Mbit/s) maar ook of je vooraf verscherpt of pas in de nabewerking. H.265 (hogere compressie) kan niet door elk device afgespeeld worden en daarbij kost H.265 meer GPU processorkracht bij het afspelen dan H.264. Achteraf verscherpen kan je bijna de helft aan bestandsgrootte schelen, dus prettig als je ruimte op je SD-kaart wil besparen.

Adobe biedt online de mogelijkheid om kosteloos (je moet wel een account aanmaken) een video te verkleinen (max bestandsgrootte 1 GB). Zie het screenshot hieronder.

resize.jpg
resize.jpg (20.13 KiB) 1213 keer bekeken
Voor een beetje "leuk" video bewerken ben je aangewezen op (bijvoorbeeld) een gratis DaVinci Resolve of een betaalde Premiere Elements of Premiere Pro. In al de drie gevallen heb je een behoorlijk stevige PC nodig met een krachtige GPU (Graphics Processing Unit). En met veel, heel veel schijfruimte. Je wil immers de originele shots bewaren maar ook de gecompileerde video, dat loopt in de vele GB per keer. Met een onvoldoende krachtige PC is video bewerken een hopeloze exercitie. En als je wat aan kleurbewerking wil doen, moet je ook een goede en gekalibreerde monitor hebben. Al met al heeft het mij vooralsnog weerhouden om met video aan de slag te gaan. Maar anderzijds is video toch ook wel een heel mooi en krachtig medium :-)
App: Panda video compressor.