Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1853 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37054 berichten
Leek me landgoed Eerde, maar toch niet :-)
Heeft verdacht veel weg van landgoed Ampsen.
Dat heb je goed gezien Poppink, volgende weer voor jou.
hier nog streetview: https://www.google.nl/maps/place/Kastee ... FQAw%3D%3D
20250415_092152.jpg
Een verdraaid lastig plaatje. De rood-witte fietswegwijzers (geblurd, zie ik) wijzen naar de tunnel. Maar na gezocht "fietstunnels in Twente" te hebben helemaal niets kunnen vinden. Een anti-stootportaal voor lange fietsers? Of wordt er ook gemotoriseerd verkeer toegelaten?
Het is hier, tunnel 't Winkel onder de N350.
En zo is het.
Waar mag dit zijn?
DSC00495.jpg
Het ziet er landelijk uit, maar ik ken die plek en het is gewoon midden in Eindhoven....
https://www.google.nl/maps/@51.4188196, ... FQAw%3D%3D
want toevallig heb ik hier ook gefietst, hier in de tegengestelde richting gezien. Het huis met rode dak rechts is hetzelfde als links op jouw foto.
11. Houten palen Genneperpark.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 25 apr, 2025 15:58
Het ziet er landelijk uit, maar ik ken die plek en het is gewoon midden in Eindhoven....
Helemaal goed Martin, het is de Genneperweg. Een mooi landelijk gebied tussen de Dommel, Tongelreep, A2 en Boutenslaan.
Inderdaad de Genneperweg, omgeven door objecten uit het oude Brabant. Boerderijen met typisch Brabantse okergele raamkozijnen, witte raamroeden, donkergroene luiken, een strook dakpannen onder de rieten daken. Hier en daar een toom kippen erbij. Hoe sfeervol. En daar vlakbij de Genneper watermolen bezocht, waar nog werd gemalen. Vergeleken met jouw foto wel een kille dag, want het was 19 maart....

Hier is de volgende:
DSCF0050.JPG
Dit is Echternach, meer dan eens langs gefietst. Langs de Sûre loopt een fietspad (Piste cyclable des trois rivières) maar aan de overkant (Bollendorfer Straße in Duitsland) hoor je minder de drukke N10. En het is best een aardige route. Bij Echternach dan weer oversteken. Ooit maakte ik een paar honderd meter verderop onderstaande foto.
DSC06650.jpg
Het paviljoen van Echternach, die heb ik al vaker gezien vanaf 1966. Mijn foto is op de brug voor Echternacherbrück genomen. Het wapen van Rheinland-Pfaltz op het Willkommen-bord geeft o.a. een aanwijzing. Op de foto staat mijn fiets zonder bagage, die lag nog in de jeugdherberg, want ik was tot Ralingen aan het rondtoeren. Dan bagage weer opgepikt en verder naar Larochette getrapt, met veel pittige hellingen rond Müllerthal.
De volgende is voor jou.
Ik dacht nog even, moet ik hier bukken :D ?
DSC00386.jpg