Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1852 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37034 berichten
Heel goed WillyW.
Precies halverwege jouw plek en mijn raadselplek maakte ik deze foto.
20250415_093147.jpg
Had ik toch goed gegokt. Ben daar ook al wel eens geweest met de fiets.
volgende dan maar,:
raadplaatje 145.jpg
er is een streetview.
Lijkt me een waterpartij in de uiterwaarden met de Utrechtse Heuvelrug of Veluwe op de achtergrond.
Nee Martin, je zoekt het weer te ver weg. Is gewoon in Salland/Twente :D
Het is de pingoruïne aan de Blokkendijk
Dus hier
Heb je goed gevonden WillemT!!! Een mooi natuurgebied waar veel vogels zitten. Ik kwam die morgen ook vele vogelaars tegen met van die telelenzen om ook mooi plaatje te schieten.
volgende weer voor jou
Ik vond het qua landschap wel wat weg hebben van het Wierdense Veld, aan de andere kant van Nijverdal. Maar daar kijk je niet tegen de contouren van de Sallandse Heuvelrug aan en ook is er geen meertje met er dwars doorheen een fietspad. Na wat uitzoomen kwam de pingoruïne in beeld.

Hieronder de volgende:
DSC00486.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 23 apr, 2025 20:57
Bocholt, Vlaanderen?
Goed gezien Martin. Hoe heb je het gevonden?
Een auto met een Belgische nummerplaat (ik heb zelfs drie van in m'n verzameling), een vrachtboot uit Brugge. Je staat op een zogenaamde Baileybrug.
Eenvoudig gezocht met "Baileybruggen in Vlaanderen" op Google afbeeldingen. Gevonden in Bocholt, dan gecheckt op Google Maps, Streetview aanklikken en ook kijken of de diagonale planken op het brugdek kloppen. Alles binnen 30 seconden.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 23 apr, 2025 21:29
Je staat op een zogenaamde Baileybrug.
Dat was inderdaad het aanknopingspunt in deze foto. Ik was er speciaal langs gefietst om hem te zien, ze zijn niet meer wijdverspreid. Een baileybrug is van origine een brug voor tijdelijke inzet (en te plaatsen zonder bijzonder gereedschap of een hijskraan) maar deze ligt er dus alweer 62 jaar! NB: de dakconstructie boven de perrons van station Eindhoven CS is samengesteld uit hergebruikte onderdelen van een baileybrug. Aan jou de volgende.
DSC00483.jpg
Ja, WillemT, ik heb in m'n jeugdjaren nogal wat Baileybruggen gezien. Ouderkerk a/d Amstel had er zo een en de spoorbrug over de IJssel bij Deventer was tot 1982 een Baileybrug met enkelspoor, waarop de treinen behoedzaam moesten rijden.
Tussen haakjes: de diagonale planken op de Streetview liggen wel andersom dan op jouw foto....
Ik ben een keer in Eindhoven eventjes uitgestapt om een foto van de overkapping te maken, waarvan de draagliggers uit onderdelen van Baileybruggen bestaan. Als je daarbij bedenkt dat er bij de aanleg van die noodbruggen tijdens de Market Garden de kogels of granaten om de oren van de geallieerden vlogen, misschien gewond geraakt of met dodelijke afloop. Daar word je bij het idee wel stil van.
DSCF9538-klein.jpg
Hier is dan de volgende:
Mist.jpg