Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 53 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1054 berichten
IMG_8534.jpg
DSC010122.jpg
Ik kwam deze in Leiden tegen. Grappig plaatje, al is het natuurlijk helemaal niet grappig als je fiets zo aan een sleepwagen bungelt.
IMG_20241223_103420.jpg
Sorry, weet niet hoe ik hem moet draaien.
Ik vind dat een leuk plaatje, maar tegelijk treurig dat er ‘no parking’ moet staan in plaats van ‘niet parkeren’.
6ql8rsb5p0ne1-1152x1536.jpg
Een fietspad in Helsinki, Finland met nogal wat obstakels. Zoiets ook meegemaakt in Luik, België.
20250403_161848.jpg
Dit sluishek heeft in de loop der jaren z'n functie verloren.
De wegbeheerder heeft zich neergelegd bij de situatie.
Ha met name dat hoge kleine bordje met paardverbod maakt het af :D

Spring je net met daadkrachtige doch elegante aanloop over de horde, kom je er net op je hoogtepunt achter dat je in overtreding bent. Op hoop van zegen dat er geen veldwachter achter een boom verschuilt dan maar.
En nee ik was niet op de fiets, maar wat betreft functionele bordjes schoot ie me toch even te binnen,
IMG_2810.jpeg
Ik herken de Sint Franciscus Xaveriuskerk op de achtergrond. Amsterdam, totaal verziekt van regeltjes....
Voor zover je dit grappig kan noemen, ik maakte in 2016 gratis onderstaande foto. Nu moet je stevig betalen, zie ik.
IMG_8906-2025.jpg
Dat hangt er vanaf, het gebied is vrij toegankelijk. Voor toegang tot een molen of museum moet je wel wat betalen, dat spreekt voor zich.
Grandonneur schreef:
wo 23 apr, 2025 16:49
Dat hangt er vanaf, het gebied is vrij toegankelijk. Voor toegang tot een molen of museum moet je wel wat betalen, dat spreekt voor zich.
Excuus, ik zie het inderdaad. Uit het krantenartikel maakte ik op dat het voor het gehele gebied gold. Niet goed gelezen :D.
Gelukkig heb ik wel een VIP-kaart van de VriendenLoterij. De Zaansche Schans voor het laatst per fiets bezocht in 1982.
Maar grappig kan ik het niet meer vinden. Vast een van de vele tariefheffingen van Trump?
Ik ben er een paar weken geleden nog langs gefietst, met vrienden van vereniging De Oude Fiets. Wij waren een gratis extra attractie voor de bezoekers. Die hadden die dag een goede deal! :D

Afbeelding
WillemT schreef:
wo 23 apr, 2025 16:55
Grandonneur schreef:
wo 23 apr, 2025 16:49
Excuus, ik zie het inderdaad. Uit het krantenartikel maakte ik op dat het voor het gehele gebied gold. Niet goed gelezen :D.
Ik heb het krantenartikel er nog eens bij gepakt, er staat: "De voorgestelde entreeprijs bedraagt 17,50 euro en is gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek. Om de ticketverkoop effectief te maken, zullen wegen en paden in het gebied aan de openbaarheid worden onttrokken. Hierdoor wordt de Zaanse Schans niet langer vrij toegankelijk, zoals nu het geval is." Het moet 2026 in gaan.