Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1851 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37070 berichten
Bedankt Peter. Ik zal bij een volgende keer bewijs aanleveren. Ik ben nog niet op de hoogte van alle 'ongeschreven' regels. Ik las namelijk ook ergens dat de foto vanaf een punt moest zijn waar je met de fiets kan komen en dat lijkt me niet makkelijk op een molen. Maar goed, hierbij een nieuw zoekplaatje:
IMG_20230530_104714 klein.jpg
Eigenlijk is Peter aan de beurt....
Ja Martin, maar raad nu maar waar Bushwick deze mooie plaat heeft gemaakt, dan mag jij weer.
Inderdaad wel aardig plaatje, maar ik kom er niet veel verder mee. Kasteel met volgens mij daarvoor een standbeeld van ruiter te paard. kan helaas de vlaggen niet herkennen, blijft vaag bij vergroten van foto. nog geen idee in welke richting ik het zou moeten zoeken.
WillyW schreef:
di 22 apr, 2025 20:05
Inderdaad wel aardig plaatje, maar ik kom er niet veel verder mee. Kasteel met volgens mij daarvoor een standbeeld van ruiter te paard. kan helaas de vlaggen niet herkennen, blijft vaag bij vergroten van foto. nog geen idee in welke richting ik het zou moeten zoeken.
Duitse vlag en 2 driehoekige wit/blauwe vlaggen en het ligt onder een vliegroute.
Verder geen idee.
Klopt. De wit blauwe vlaggen geven weg in welke deelstaat je moet zoeken.
Ik zie twee vlaggen, van boven wit en van onder blauw. Maar de 16 Duitse deelstaatvlaggen voldoen niet aan die beschrijving. Behalve de schuin geruite van Bayern.
De huizen rechts lijken zuid-Duits.
Er zijn twee vlaggen die dienstdoen als vlag van Beieren..
Eenvoudig gezocht met "Stadtschloß in Tudorstil" en snel gevonden: Schloß Ehrenburg in Coburg:
https://maps.app.goo.gl/UL5xM9U6d951Nzqk8?g_st=ac
Klopt Martin, de volgende is weer voor jou.
Eergisteren genoot ik op televisie van de beide (m/v) Amstel Gold Races in het mooie Zuid-Limburg.
Wat is de Cauberg een kinderglijbaan bij vergeleken met wat mij in 2014 op de R115 (the Old Military Road) ten noorden van Dublin (IRL) overkwam. Zelfde hellingspercentage, maar dan veertien kilometer lang en ook nog met windkracht 8 tegen.

Maar nu dit terzijde, zo'n wielerwedstrijd in Zuid-Limburg heb ik een paar jaar geleden ook gezien, maar waar?
DSCF9384.jpg
Ik zie een te koop bordje met nyssen. Dat is een Belgische makelaar. Wellicht staat het huis heel dicht op de Belgisch Nederlandse grens. Nu geen zin meer om verder te zoeken.
Klopt, je ziet uiterst links een heel klein stukje van de grenspaal.... Ik stond nog op Nederlands grondgebied.
Heel goed Poppink, ik kwam van De Plank langs grenspaal 184 en ging hier rechtsaf naar Slenaken. Foto 2 april 2017. Al 22 graden warm!
De volgende is voor jou.
20250415_092627.jpg
Ik wacht met spanning af welke duidelijke aanknopingspunten dit plaatje zal blijken te bevatten.

Carl
Je kunt het zoekgebied beperken tot Twente.
Het enige is wat ik kan zien, is er een houten bruggetje over een beekje o.i.d.
Deze keer doe ik dan ook een schot beetje in wilde weg :)
het zou op dit fietspad kunnen zijn, is ook zo ´n betonnen fietspad maar weinig streetview±
https://www.google.nl/maps/@52.3103158, ... FQAw%3D%3D