Additionally, paste this code immediately after the opening tag: San Sebastian - Pamplona via via verde plazaola - Forum Wereldfietser

San Sebastian - Pamplona via via verde plazaola

Hallo,

Heeft iemand ervaring met fietsen van San Sebastian naar Pamplona via Via Verde Plazaola
- Is het een zware route
- Is de ondergrond goed geschikt voor gravelbikes en trekking bikes over de gehele route
- Is het fietsen naar het begin in Andoain goed te doen of is het erg druk met auto's
- Wat is een goede overnachtingsplek ongeveer halverwege
- Kun je met de trein terug naar San Sebastian (kan, zag ik) maar kan je fiets dan mee in de trein

Groet

Mark Disselhorst
mdisselhorst schreef:
ma 21 apr, 2025 15:37
Hallo,

Heeft iemand ervaring met fietsen van San Sebastian naar Pamplona via Via Verde Plazaola
- Is het een zware route
- Is de ondergrond goed geschikt voor gravelbikes en trekking bikes over de gehele route
- Is het fietsen naar het begin in Andoain goed te doen of is het erg druk met auto's
- Wat is een goede overnachtingsplek ongeveer halverwege
- Kun je met de trein terug naar San Sebastian (kan, zag ik) maar kan je fiets dan mee in de trein

Groet

Mark Disselhorst
Ik heb deze Via Verde vorig jaar gefietst, begin mei.

-ik vond hem niet zwaar. Je stijgt continue, maar dit gaat geleidelijk. T is namelijk een oude spoorbaan.

-ik fietste hem met een trekkingbike met 55mm banden, dit ging prima. Degene met wie ik samen fietste reed op een gravelbike met 40mm banden als ik me goed herinner. Hij stuiterde wel iets meer dan ik.

Het eerste stuk is de ondergrond echt best wel grof. Heel erg slecht asfalt, of gravelpaden met grote stenen. Echter niks onoverkomelijks.
Op een gegeven moment verandert de aard van de gravel, en worden het van die superfijne fijngestampte gravelpadjes. Dit is naarmate je dichter bij pamplona komt. Ik vermoed dat het is zodra je navarra infietst.

-San sebastian is opvallend fietsvriendelijke, ik reed bijna het hele stuk van mijn hotel naar het begin van de via Verde over fietspaden.

-ik reed hem in 1x, dus weet niet hoe het zit met overnachten. Ik zocht bij pamplona de camping op :)

Nog een tip: neem GOEDE verlichting mee. Je gaat namelijk een aantal tunnels door, en die zijn DONKER. Niet allemaal, sommigen hebben verlichting die met je meebeweegt :lol:
Dankjewel!