Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1829 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36580 berichten
Een silo in Lochem, tussen de fabriek van Campina en de Intratuin.
muur.jpg
muur.jpg (38.01 KiB) 1278 keer bekeken
Dat heb je snel gevonden WillemT. volgende voor jou
DSC00323.jpg
Er zijn maar twee wipmolens bekend, waarbij de ingangsdeuren en de belendende ramen samen onder een eigen doorlopend afdakje staan: de Bonkmolen en de Vlietmolen in Lexmond.
Dus deze hier, de Bonkmolen:
https://www.google.nl/maps/@51.9210647, ... FQAw%3D%3D
Martin E. van Doornik schreef:
zo 09 mar, 2025 20:45
Er zijn maar twee wipmolens bekend, waarbij de ingangsdeuren en de belendende ramen samen onder een eigen doorlopend afdakje staan: de Bonkmolen en de Vlietmolen in Lexmond.
Dus deze hier, de Bonkmolen:
Heel leuk dat jij werkelijk elk detail en bijzonderheid van (onze) molens kent! Het is inderdaad de Bonkmolen in Meerkerk.

De foto is overigens ook een "protest" tegen de 60-km / uur zones. Toen ik terugfietste van het Carnavalsweekend naar huis, kwam ik langs talloze fraaie landelijke weggetjes, vaak niet meer dan 3 meter breed. Voor dat soort weggetjes is een maximum van 60 km/uur absurd. Menig automobilist presteerde het om mij tot in laatste 50 cm wegdek te verbannen en mij voorbij te flitsen alsof in een lantaarnpaal was. Deze weggetjes moeten een 30 km/u zone worden.

Toen in een auto, die mij met veel lawaai van achteren naderde, maande om af te remmen kreeg ik een verongelijkte reactie: "Ik mag hier toch 60!" ........
Geen raadplaatje maar tweede voorbeeld van misplaatste 60 km/u zone :) . Aan jou de volgende Martin.
DSC00330.jpg
Wat een schandaal, zo'n smal weggetje met een 60 km-bord.... zoiets zou vroeger een B-weggetje heten. Wat dan voorbij die bocht? Beter 30 km in de grond prikken!

Hier is de volgende (je kijkt hier naar boven met een stukje fietsstuur van mij):
20250308_110804.jpg
Onderdoorgang van de Domtoren in Utrecht?
Knap gevonden, dit was afgelopen zaterdag, lekker warm zonnig weer!
Wat is de Domtoren prachtig gerestaureerd, ziet er als nieuw uit.
De volgende is voor jou.
ma 10 mar, 2025 11:05
Wat is de Domtoren prachtig gerestaureerd, ziet er als nieuw uit.
Moet je weten dat vroeger de stadsbus door deze onderdoorgang reed. Kan je je niet voorstellen!

Afgelopen zaterdag reed ik op mijn trekkingfiets weer eens mijn standaard rondje: 70,1 km in 3:40 uur incl. pauze. Ik rij telkens precies dezelfde route zodat ik de ontwikkelingen naast elkaar kan leggen. Het gaat ook wel eens minder voorspoedig, zoals op afgelopen 16 feb met koude wind van 3 graden boven nul: 3:57 uur.

Het was inderdaad zomers warm, heel wat anders dan het Carnavalsweekend met 's ochtends een beijzelde fiets :-).
DSC00292.jpg
Ik doe het voor de veerpont bij Driel.
Helaas...... fout.
Poppink schreef:
ma 10 mar, 2025 11:47
Helaas...... fout.
Wou (wilde) ik ook net melden, maar je was me voor :)
ma 10 mar, 2025 13:04
De veerpont van Ingen-Elst?
Nee, ook niet
De veerpont van Eck en Wiel bij Amerongen?
https://maps.app.goo.gl/8ySm4AtcXRFGroS4A
ma 10 mar, 2025 13:52
De veerpont van Eck en Wiel bij Amerongen?
Dat is hem inderdaad Martin. Ik had verwacht dat Poppink hem zou raden want hij maakte al eens een raadplaatje vanaf dit veer (die overigens geraden werd door jou :) )

Ik maakte de foto toen ik onderweg was van huis naar het begin van de WF Carnavalweekend en stak bij Amerongen over naar Eck en Wiel. Ik had toen Poppinks raadplaatje al gezien en zag bij passeren inderdaad het dijkje met stenen muurtjes. In de verte zie je volgens mij de schoorsteen van de voormalige steenfabriek Timmermans in Elst

Aan jou de volgende.
WillemT schreef:
ma 10 mar, 2025 11:32
Moet je weten dat vroeger de stadsbus door deze onderdoorgang reed. Kan je je niet voorstellen!
Ja, dat herinner ik me nog heel goed. Ik was vroeger op school in Utrecht plus een avondcursus Engels op de universiteit (beide 1970-1974), altijd per fiets vanuit Blaricum.
Aangezien m'n ouders al overleden waren, ging ik na school wel eens op fiets de stad Utrecht binnen. Lekker eten of soms leuke dingen kopen en dan naar huis. Dan hoefde ik thuis niet te koken.
Utrecht is nu wel een hoop veranderd. Ik zie de gegolfde voorgevel van het oude station CS nog voor me.

Het raad plaatje van Eck en Wiel: de achtergrond deed me al meteen denken aan het "donkere" deel van de Lek, dus moest ik daar ergens zoeken. Na een paar muisklik-pogingen op Kusee gevonden.

Hier is de volgende, maar waar? (ook afgelopen zaterdag)
DSC08496.JPG
Meer dan 370 maal bekeken! Moeilijk? Ik stond nabij dezelfde rivier als het vorige raad plaatje met de veerpont.
De Oude Visstraat in Culemborg.
Gisteren of eergisteren plaatste je een foto van de stuwen bij Hagestein, daar in de buurt gezocht en dan kom je het eerst in Culemborg.

https://www.google.nl/maps/@51.9586798, ... FQAw%3D%3D