Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1823 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36451 berichten
Volgende
pas.jpg
Volgens mij sta je op de plek waar ik ook ooit stond. Door de wegwerkzaamheden is de recentste streetview alleen niet echt duidelijk meer. Boven op Vršič dus https://maps.app.goo.gl/jNpVwHbmzBSxsvGV8 26 bochten omhoog en 26 naar beneden. en oppassen met de kinderkopjes in die bochten.
Die twee huizen in Antwerpen op mijn foto vormen samen her beroemde Rubenshuis.

Ach, de Vršič-pas. .. daar wilde ik in 2016 fietsen, maar moest m'n tocht wegens slijmbeursontsteking afbreken....
_Peter_ schreef:
do 27 feb, 2025 14:23
Volgens mij sta je op de plek waar ik ook ooit stond. Door de wegwerkzaamheden is de recentste streetview alleen niet echt duidelijk meer. Boven op Vršič dus https://maps.app.goo.gl/jNpVwHbmzBSxsvGV8 26 bochten omhoog en 26 naar beneden. en oppassen met de kinderkopjes in die bochten.
Klopt helemaal Peter, kinderkopjes hadden we alleen bergop vanuit Kranjska Gora, bergaf strak asfalt. Volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
do 27 feb, 2025 14:36
Die twee huizen in Antwerpen op mijn foto vormen samen her beroemde Rubenshuis.

Ach, de Vršič-pas. .. daar wilde ik in 2016 fietsen, maar moest m'n tocht wegens slijmbeursontsteking afbreken....
Daar heb je verstandig aan gedaan, want dat was geen makkelijke klim (afdaling was ook opletten)
Toen ik daar was zowel omhoog als omlaag, maar gezien de beelden is het nu pas echt druk. NIeuwe opgave is een oase van rust, al is de weg ernaartoe ook lastig.
Raad.jpg
_Peter_ schreef:
do 27 feb, 2025 14:45
Martin E. van Doornik schreef:
do 27 feb, 2025 14:36
Daar heb je verstandig aan gedaan, want dat was geen makkelijke klim (afdaling was ook opletten)
Onderaan de Vršič-pas ligt een jeugdherberg, die ik had geboekt, zo had ik vanaf de vroege ochtend tijd genoeg om rustig aan de klim te beginnen. Ik had niet veel bagage bij me, ca 10 kg. Ik had ook speciaal voor de Vršič-pas grotere tandwielen achter gezet, tot 34T!
Ik vervloek die gemiste kans nog steeds.
Het lommerrijke kerkplein moet, aan de automodellen te zien, zeker 15 jaar geleden zijn genomen.
Kleine nummerplaten vooraan, Italië? Maar de blauwe wegwijzer met de witte "chevron" rechts is volgens mij van Kroatisch model.
Je bent warm maar het is nog niet heet genoeg. Het lezen van de wegwijzers kan voor buitenlanders wel voor hoofdbrekens zorgen.
Hoeft niet per se wat erop staat, maar het gaat om de vormgeving van de wegwijzers.
Geen twee landen gelijk.
Kroatië is geel/zwart (en groen/wit voor snelwegen)