Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Great American Railway Trail - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Great American Railway Trail

Nog over MT-1 : er bestaat een US website waarop je de drukte van wegen kunt bekijken. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt en ken de naam niet. Even opzoeken.
Dan heb ik nog een vraag aan jullie, mochten jullie de GART (of een andere route) gaan fietsen, waarbij het om de eerste twee letter gaat: 'Great American'.
Is het fietsen in de VS nog wel leuk met alles wat er nu speelt, en de VS wel heel erg wegglijdt van de gedeelde -Westerse- waarden die wijzelf koesteren?
Je fiets voornamelijk in Trump-country, en ik werd daar al niet echt vrolijk van, afgelopen jaren, maar nu heb ik helemaal weinig zin me nog op te houden met mensen die een raar, beter gezegd, géén wereldbeeld hebben, zich gedragen en uitspreken als kleuters. Sowieso begint me na een aantal weken/maanden ter plekke het gebrek aan cultuur en verfijning me tegen te staan. En nu is het denk ik helemaal niet meer te harden daar.
Dit ondanks dat je de meest aardige mensen tegen komt die je kunt voorstellen. Weet ik, genoeg meegemaakt. Maar veel van die aardigheid komt wel voort uit de hierboven genoemde dommigheid.
Hoe denken jullie hierover?
Eigenlijk moet je inderdaad wachten totdat MAGA volbracht is :-). Voor mij is en blijft het een interessant land, misschien wel meer dan ooit.
Op een forum over fietsvakanties is het risicovol om over politiek te beginnen, hoe relevant het ook kan lijken. De sfeer kan dan onbedoeld verslechteren. Zie ook sociale media en reacties op platforms zoals nu.nl.
Haha, Nu.nl; vraag me altijd af waarom mensen daarop reageren en waarom mensen dat weer zouden lezen.
Iets met meningen en poepgaten...
Maar het is hier geen Nu.nl, noch sociale media.

Het gaat ook niet per se over politiek. En a priori stellen dat we hier ook niet gewoon over de situatie in de VS/wereld zouden kunnen praten zonder ruzie, vind ik ook een beetje een onderschatting van de leden hier. En ik weet het: elk draadje over verschillen zal overal op den duur eindigen in ruzie, is de stelling.

Voor mij is het enthousiasme om daar te gaan fietsen, alhoewel ik eerder plannen had in die richting, behoorlijk gedaald.

@robhuis, jij gaat dus gewoon wel?! Overigens een mooie tocht uitgestippeld; houd je een blog bij? Want ik volg je dan graag.
robhuls schreef:
za 22 feb, 2025 13:40
Voor mij is en blijft het een interessant land, misschien wel meer dan ooit.
En het land wordt maar interessanter en interessanter...
Voor mij is het wel even klaar; ik kan de grote mate van dommigheid van vele Amerikanen niet meer negeren, en ga voorlopig niet dat verziekte land in. Mijn geplande toer door NW VS zet ik eventueel om in een tocht door Canada.
Flix schreef:
za 22 feb, 2025 14:14
@robhuis, jij gaat dus gewoon wel?! Overigens een mooie tocht uitgestippeld; houd je een blog bij? Want ik volg je dan graag.
Ik heb me voorgenomen weer een polarsteps te vullen, hopelijk tik ik nu wat sneller dan tijdens mijn trip naar Girona, toen vond ik het wel lang duren telkens :-).

https://www.polarsteps.com/RobHuls1

Gelukkig lijkt mijn gebroken sleutelbeen weer goed te herstellen (nu 4 weken), toen ik daarmee in de berm zat was ik toch bevreesd dat het hele plan niet door zou gaan.