Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ferry vanuit Istanboel ; Yenikapi - Yalova - Forum Wereldfietser

Ferry vanuit Istanboel ; Yenikapi - Yalova

Weet iemand of je op de Ferry vanuit Istanboel ; Yenikapi - Yalova de fiets vrij mag meenemen?
Op de site van ido kan ik geen (gewone) fiets als vervoermiddel reserveren.
Misschien even de titel wijzigen naar Istanboel zo dat anderen het onderwerp ook kunnen vinden, daarnaast kun je gewoon met ze communiceren via de website. De reden dat een fiets niet genoemd wordt is denk doordat er weinig gefietst wordt. Anders kies je een electrische fiets/scooter als vervoersmiddel.
Wat ik zo snel zie is dat het een veerboot is die ook auto's meeneemt, dan kan je er denk ik wel vanuit gaan dat je fiets ook mee mag. Vorig jaar 1 veerboot genomen in Istanbul om de de Bosporus over te steken, zelfs op een boot die verder geen voertuigen meeneemt was de fiets geen enkel probleem. En bij andere Turkse veerboten met autodek ook geen enkel probleem om je fiets mee te nemen.

Reden dat het niet op de site staat is waarschijnlijk dat fietsen zo zeldzaam zijn dat ze er verder geen aandacht aan besteden. Voordeel is dan weer dat je er niet eens een ticket voor kan kopen, dus fiets mag dan gratis mee.
Zelfs op de snelle catamaran , geen auto's, van Istanbul naar Bandirma gingen de fietsen mee. Vervolgens de vracht-nacht-ferry naar Tekirdag en je laat heel Istanbul liggen.
Groeten Pier.
Wij namen deze boot in 2018, fiets geen probleem. De gasblikjes die ik net in Istanbul had gekocht kon ik wel meteen weer inleveren! Gas/benzine etc verboden aan boord...
avic schreef:
zo 09 feb, 2025 21:59
Wij namen deze boot in 2018, fiets geen probleem. De gasblikjes die ik net in Istanbul had gekocht kon ik wel meteen weer inleveren! Gas/benzine etc verboden aan boord...
Bedankt voor de tip, ben wel benieuwd of het dan wel lukte om gasblikjes te kopen in Yalova of Iznik?
Ik denk dat je daar prima in een restaurant terecht kan om te eten. En in de kleinste winkeltjes sta je soms te kijken wat ze allemaal verkopen, zorg dat je weet hoe het heet of zorg voor een plaatje als er een taalbarriere is.
KarinG schreef:
di 11 feb, 2025 21:23
Bedankt voor de tip, ben wel benieuwd of het dan wel lukte om gasblikjes te kopen in Yalova of Iznik?
Helaas, gasblikjes hebben we pas ergens later weer kunnen kopen. Geen idee meer waar, maar er is idd genoeg en goedkoop uit te eten.

ps. op de ferry heb ik wel geprobeerd de gasblikjes mee te nemen, maar de bagage werd gescand! Dus kansloos….