Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Outdoorshop in Kashgar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Outdoorshop in Kashgar

Marco Meijerink schreef:Stukkie binnenband, stukkie ijzerdraad, gaatjes in het plastic branden en lekker inventief knutselen....klaar! Kost een paar uurtjes in een land waar de westerse onderdelen niet voor het oprapen liggen maar het resultaat is beter dan het origineel.
Dat is nou het leuke van reizen....op zoek gaan naar de plaatselijke mogelijkheden! (een plaatselijke Bever was natuurlijk ook wel handig geweest :))
@Flip: op zich klopt het wel dat Lisette geen brander meeneemt maar dat de brander in mijn tas zit maar dat is dan ook wel het enige. Brander gaat (morgen) zonder meer mee.

@Eveline: fietsen/lopen zo even bij jullie langs.......als er tenminste koud bier is:)

Hee Marco, hebben jullie denk ik gemist - jammer.
We hebben ons plan trouwens omgegooid nadat we hordes mensen hebben ontmoet die lyrisch waren over Oost Tibet. Vliegen nu naar Lhasa (dit is vloeken in de kerk he op een wereldfietser site), fietsen dan rond in centraal tibet en exitten via oosten naar Yunnan.

Dus komen jullie niet meer tegen, goeie reis dan maar!

Hoorden trouwens vandaag dat sinds 10 dagen het checkpoint voorbij Kargilik / Yecheng veel stricter geworden is, met mogelijk mobiele checkpoints. Hopelijk is dit geen betrouwbare info (van John's cafe in Kashgar), maar indien wel, dan veel succes daar.

Eveline

Hee Marco, hebben jullie denk ik gemist - jammer.
We hebben ons plan trouwens omgegooid nadat we hordes mensen hebben ontmoet die lyrisch waren over Oost Tibet. Vliegen nu naar Lhasa (dit is vloeken in de kerk he op een wereldfietser site), fietsen dan rond in centraal tibet en exitten via oosten naar Yunnan.

Hoorden trouwens vandaag dat sinds 10 dagen het checkpoint voorbij Kargilik / Yecheng veel stricter geworden is, met mogelijk mobiele checkpoints. Hopelijk is dit geen betrouwbare info (van John's cafe in Kashgar), maar indien wel, dan veel succes daar.

Eveline

Evelien schreef:
Toen ik op 20 mei j.l. Kargilik verliet was daar geen spoor van een checkpoint te bekennen (ook niet een verlaten). Wel is er een checkpoint een stuk verderop op de 214 bij Kudi en dat is een permanente. Anderen zijn onder het hek doorgeslipt. Ik heb me echter in Kudi aangemeld en kon na enkele merkwaardige inspecties (kijken welke foto's ik op mijn kamera had staan), doorfietsen.
Je weet echter nooit wat die Chinezen doen.

Oorzaak van de mogelijke verscherping is het feit dat in een 5-tal Amerikanen eerder dit jaar een aktie voerden voor een vrij Tibet op de Mt Everest. Chinezen zijn absoluut allergies voor akties.
Als er een verscherping is dan zou dat mogelijk alleen voor Amerikanen gelden. Ik had al wel gehoord dat Amerikanen nu meer problemen hebben met een visum krijgen hebben.

Overigens denk ik dat als ze bij de 214 nu problemen maken dan kan ik mij goed voorstellen dat ze dat op de 318 in Oost-Tibet ook doen.

Tja, kiezen voor Oost- Tibet ipv West-Tibet vind ik een onmogelijke keuze.
Allebei doen, want het is uniek.
Binnen enkele dagen zal ik een onderwerp plaatsen met meer informatie.

Ha Flip, ja ik zag dat jij en Tijn geen problemen hebben gehad met de checkpoints, mooi. De recente info hier in Kashgar was dat er nu mobiele checkpoints zijn bij Kargilik. En wie weet dan ook meer in Oost tibet. We zien het wel, dingen veranderen toch telkens.

En over de keuze tussen West en Oost Tibet: we zijn van die suckers die onszelf wijsgemaakt hebben dat we maar een paar maanden de tijd hebben...

Goeie reis verder!

Eveline

Ik hoorde zojuist van iemand die door Oost Tibet is gefietst. Een wel op een zeer merkwaardige wijze. Zie bv:
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 60562&v=15
De foto's geven een mooi beeld van de route.

Door Oost Tibet van oost naar west fietsen schijnt lastiger te zijn omdat de politie dat minder leuk zou vinden dan andersom. Ook hij reed zonder permit.

Eveline Geubbels schreef:Hee Marco, hebben jullie denk ik gemist - jammer.

Eveline
Hoi Eveline,
Je weet het nooit....wellicht komen we elkaar ergens in China weer eens tegen. Lees onze weblog maar eens :lol:

Groetjes,
Marco