Additionally, paste this code immediately after the opening tag: melding omtrent de onveiligheid van datacenters-in-europe. - Forum Wereldfietser

melding omtrent de onveiligheid van datacenters-in-europe.

Ik krijg sinds vandaag een melding van mijn anti-virus programma dat datacenters-in-europe-com niet veilig is en op de blacklist staat. Zoek ik op deze site dan lijkt dat inderdaad foute boel te zijn, de vraag is dus, komt dat doordat iemand zijn plaatjes daar ergens host, of ligt aan het forum zelf. Of en dat is natuurlijk ook mogelijk is het een false-positive.

Dit gebeurt bij mij dus in het raadplaatje deel van het forum.
Als je "datacenters-in-europe" in de zoekfunctie stopt kom je uit bij het plaatje dat windinderugfietser gisteren in Raad plaatje! plaatste. Of dat wel of niet 'gevaarlijk' is vind ik lastig te beoordelen. Ik kan ook zo gauw geen inhoudelijke informatie over de (on)veiligheid van die site vinden. Heb je daar meer gegevens over?
Blijkbaar zorgt AVAST er samen met een aanstaande update van de browser (Chrome) voor dat ik die melding krijg, wat dan wel weer vreemd is dat bij Bing de resultaten niet tot voorzichtigheid manen.
Probleem opgelost
Kreeg die melding ook net toen ik naar Raad plaatje ging. Niet bij andere pagina's/onderwerpen.
Hier combi AVG en Firefox.
Ik heb de foto verwijderd. Vreemd dat mensen daar een melding van krijgen!
_Peter_ schreef:
do 30 jan, 2025 23:24
Ik krijg sinds vandaag een melding van mijn anti-virus programma dat datacenters-in-europe-com niet veilig is en op de blacklist staat. Zoek ik op deze site dan lijkt dat inderdaad foute boel te zijn, de vraag is dus, komt dat doordat iemand zijn plaatjes daar ergens host, of ligt aan het forum zelf. Of en dat is natuurlijk ook mogelijk is het een false-positive.

Dit gebeurt bij mij dus in het raadplaatje deel van het forum.
https://www.virustotal.com/gui/search/h ... -in-europe

ik zou het als een 'vals positief' beschouwen.
In dit soort gevallen kun je altijd even checken bij virustotaal.
zelf dus ook even gezocht en 1 op 94 is er nog steeds 1 teveel. En dat hoeft niet aan datacenters-in-europe te liggen maar kan ook door 1 van de klanten komen die daar een dienst afnemen. In dit geval dus een samenloop van omstandigheden, maar better safe than sorry.